Gå til innhold

Noen med migrenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg sliter med migrenen, og idag morgens fikk eg migrenen.

Eg bruker å ta paralgin forte for å dempe ned smertene, og nu kan eg ikke ta dem lenger pga graviditeten.

Skal til legen på tirsdag, for å få graviditeten bekreftet + spørre om andre alternativ mht medisin mot migren. Men eg vil jo helst ikke ta noe form for tabletter.

Er det noen her inne som har migrenen tillegg til graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit du at paralgin kan trigge migrene slik at du får den oftere?

Jeg brukte vanlig migrene medisin , men slutta da jeg ble gravid.Men ble veldig plaget av svnagerskaps migrene så fikk pinex forte utskrevet av gynekolog, det ble råd før med nevrolog før jeg fikk de.

Men har i ettertid fått vite at en kan få mer anfall av pinex/paralgin forte..

Skrevet

Jeg har hatt migrene i alle de år.. og har det også nå under graviditeten.

Jeg bruker imigran radis. Har snakket med legen min om det og fikk beskjed om at jeg kunne ta tablettene når det virkelig er nødevendig.

Så tar kun når jeg virkelig må.. prøver alltid i det lengste å se om det går over før jeg tar tab.

Har det mindre nå enn før jeg ble gravid da... kun 1 gang hver 14 dag nå, mens jeg hadde det 2-3 ganger i uka tidligere.

Skrevet

Jeg har også migrene og begynte ett anfall for snart 4 uker siden men det brøt ikke skikkelig ut. Jeg ringte legen og snakket med han og han sa det eneste jeg kunne ta var paracet. men det er jo ingen vits.. det hjelper jo absolutt ingenting!. Så her går jeg med migrene murring som jeg kaller det flere ganger om dagen.. det vil virkelig ikke slippe taket. slitsomt og hemmende. blir sliten av å gå sånn.

I mitt forrige svangerskap hadde jeg ikke ett eneste migrene anfall! var aldri syk da. Nå er ikke helsa like sprek føler jeg..

Skrevet

Eg har prøvd masse forskjellige migren-medisiner uten at de fungerte.

Kroppen min er dessverre immun mot de fleste medisiner, og legen vet ikke hvorfor. Så paralgin forte er den eneste som hjelper med å dempe på smertene, ellers så sover eg masse.

Har også tatt MR uten å få konkret svar på hvorfor eg får migren.

Etter at eg kuttet ned på mel, gikk over til spelt osv, så da fikk eg ikke noe anfall. E faktisk noen som går migrenen pga mel.

Har bare migren-smerter, ikke noe anfall på si. Har ikke hatt anfall på over 1 år nå.

Kanskje dere kan kutte ned på mel for å se om det er mel som påvirker deres migrenen? Man får resultat etter 2-3 mnd og dere vil merke et stort forskjell selv også.

Skrevet

Kjøp dere mentol stift på apoktekt,hjelper på migrene som faen:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...