BoyMadeInChina Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 ... et hamster/hamsteret?? Jeg fant ut I DAG, 22 år gammel, at det heter en hamster, ikke et...! Jeg som alltid har vært så nøye på rettskriving... Er det flere der ute som sier et hamster/hamsteret, ikke en hamster/hamsteren??
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 en hamster/hamsteren. Men vi sier også å hamstre, har hamstret, men det har ingenting med dyret å gjøre..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg sier også et hamster... Hehe, visste ikke at det var feil. Får skylde på at vi aldri snakket om hamstre på skolen :-)
kokosyklus Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 HAHA! jeg sier og ET hamster...da lærte jeg noe i dag:)
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg sier også et hamster. Kan det ha vært et hamster før i tiden kanskje siden spørsmålet har med "språklig alder" å gjøre?
BoyMadeInChina Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2009 Godt å se jeg ikke er alene!
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Jeg kan ikke huske å ha hørt noen si et hamster jeg? En hamster, et marsvin.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Det med et hamster må være en ny greie. Det er en hamster fra gammelt av.
BoyMadeInChina Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2009 Da har jeg vært fjortis lenge, for jeg hadde ET hamster da jeg var lita Tror jeg aldri kan forandre på det jeg, kommer til å hete et hamster for meg... Hehe... Hvor er dere fra dere som sier et hamster da? Har det noe med hvor vi er fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå