Gå til innhold

Bekkenplager og trening/ behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid med mitt andre barn, og denne gangen gjør bekkenet temmelig vondt. Er ca. 20 uker nå. Jeg synes det er et virvar av råd, og spør derfor her om dere har noen erfaring med ulike behandlingsformer. Aktuelt er vel bassengtrening (hvor finnes dette i oslo?), kiropraktor, akupunktør...el.noe annet.

Gode råd tas i mot med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg startet med fysio rundt uke 20 (Økern fysio, Hilde) så begynte jeg med bassengtrening noen uker etter det. Fagenborg fysio, har trening iallefall på Romsåsbadet. Er veldig fornøyd med begge stedene.

Skrevet

Eg har vore på bassengtrening fra slutten av september til slutten av november. Men det funka ikkje for bekkenplagene. Men eg starta på fysio i slutten av november, og det funka for meg iallefall. Og da får eg kun varmepute på bekken/rygg, og fotsoneterapi.... Har hatt det kjempeflott etter at eg starta med det. Har vore sjukmeldt pga bekkenløsning sidan 18. september. Har termin 12. mars.

Skrevet

Jeg dro på Bekken og Barn på Skøyen, og viste seg at jeg hadde bekkenlåsning og ikke -løsning. Veldig glad jeg fant ut av dette, for det lot seg faktisk behandle med kiropraktor. Nå er jeg tilnærmet i fin form igjen, det hjalp veldig! Man får riktignok ikke noe dekket, så det kan bli litt dyrt med 330 kr /gang, men synes det var verdt det!

Skrevet

Hei, jeg hadde en periode vondt i bekkenet/halebensområde, men det var ikke "ordentlig" bekkenløsning. Fikk god hjelp av fysioterapi pluss lett trening. Litt tøyeøvelser ol på matte, små styrkeøvelser og meget rolig svømming. I det hele tatt bevegelse i kontrollerte former og små doser! Etter hvert flyttet vondten seg lenger opp i ryggen, men det samme gjelder vel fortsatt. Gjør små øvelser og prøver å tusle litt rundt. Har klokketro på at økt blodmgjennomstrømming er litt smertelindrende, det er i hvert fall min erfaring.

Lykke til!

Skrevet

Har prøvd og forkasta fysioterapi, kiropraktor, manuellterapeut, osteopat og akupuntur. einaste som hjelp for min del er bassenngtrening i varmt vatn (over33 grader) Veit at det enkelte plassar i oslo er slik trening med fysioterapeut, kanskje det kan vere noko? Viktig å prøve ut kva som fungerer for deg, dette er ganske individuelt.

Elles er det viktig som andre skriv her å finne ut om det er løysing eller låsing. Dersom det er låsing er der noko å gjere med det, desverre for min del er det løysing og eg har fått beskjed om å rett og slett roe ned og ikkje få anna behandling enn basseng fram til fødselen. Satsar heller på oppattrening etter fødslen.

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd damer!

Skjønner at det er individuelt hva som fungerer. Nå har jeg bestilt meg time til akupunktur og meldt meg på bassengtrening, så får vi se om det funker for meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...