Gå til innhold

Et lite spørsmål ang svangerskapspapirer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med søknaden til NAV. Der står det at termindato må dokumenteres av jordmor/lege. Må man ha en skriftlig dok av jordmor eller holder det med kopi av ul-skjema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk en dokumentasjon av legen, men regner jo med at en kopi fra svangerskapspapirene holder, men ta å ring ned å hør med di,for å være sikker:)

Skrevet

jeg sendte med kopi av ultralydpapiret. Det gikk iallefall sist.

Skrevet

De fleste godkjenner faktisk ikke kopi av helsekort osv, pga personverk. Står altfor mye opplysninger der, som de ikke har noe med. Jeg fikk jordmora til å bare skriv en bekreftelse og skrive under og stemple, som jeg sendte med.

Skrevet

Jeg tok kopi av ul-skjema og det var godkjent :)

Skrevet

Jeg har fått dokumentert termindato av jordmor. Hun sa også at dokumentasjonen måtte være fra etter man var 26 eller 28 uker på vei, sånn at det ikke holdt med kopi av helsekortet. Men etter som jeg har forstått er det ulik praksis i forhold til hvilket NAV-kontor du har med å gjøre. Fått en følelse av at de er strengere i Oslo...

Skrevet

De tok kopi av svangerskapspapirene mine hos nav.

Sa det var det de pleide å gjøre.

Skrevet

tror det varierer litt fra kommune til kommune. Jeg snakket med NAV i dag, og fikk beskjed om at jeg måtte levere skriftlig dok av JM eller lege, som var fylt ut tidligst i uke 28..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...