Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg er VELDIG stor (ikke gravid-lenger..). SKAL ta opp kampen om kiloene. Men, jeg trenger å gå ned litt raskt i begynnelsen for å få et boost. Går det greit å innta 13-1400 kcl de første ukene/mnd? Gikk på Grete Roede kurs tidligere, der ville hun at jeg skulle spise over 2000 kcl!
Granny Weatherwax Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 2000? Det var mye? Da jeg fulgte GR var det snakk om 1200 kcal til dagen for å gå ned ca 1 kilo i uken. Men det kan være at du fikk en annen diett hvis du, som du sier, er veldig stor? Jeg holdt meg ihvertfall innenfor det (med et par små utskeielser iblant såklart), og gikk ned 15 kilo på 5 mnd ca. For tiden går jeg på Ketolyse, jeg skal bare ta av i underkant av 10 kilo, så egentlig skal den ikke passe så godt for meg (går saktere ned i vekt enn andre tror jeg), men hadde det vært noe for deg?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 De som er overvektige, kan antakeligvis gå ned litt mer uten at det påvirker melkeproduksjonen. Men et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag, gir for de aller fleste nedsatt melkeproduksjon. Et såpass lite inntak av kalorier fører også til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet. Råd til deg som vil gå ned i vekt mens du ammer: * Ikke gå aktivt ned i vekt mens du fullammer * Etter fullamming, kan normalvektige redusere kaloriinntaket til 1800 i døgnet, men ikke særlig mindre enn det * Overvektige kan klare seg på noe mindre, men ikke mindre enn 1500 kalorier i døgnet * Trim er minst like viktig som redusering av matinntak * Vær obs på melkesyre om du har trent hardt http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 HI Jeg ammer ikke..Gjorde det bare i noen få dager, hadde for lite melk. Så nå får han erstatning. Fødte for ca.7uker siden. Synes jeg har hørt det et sted at man MÅ ha et minimum på 1200kcl hver dag, ellers så går det ut over muskelmassen i kroppen. Tar jeg feil? Har gått ned hele 40 kilo for ca. 10 år siden, men da levde jeg på bare 500 kcl om dagen og lange gåturer. Var ung og dum..Vet at det er alt for lite kcl.Gikk jo selvølgelig fort opp igjen med mann og barn på disse årene:-)Ønsker å gå ned for helsa, er alt for glad i familien og livet!
Eplejuice Fødeklar Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg mener å ha hørt at man bør ha 14-15000 kcal om dagen minst. Å at det avhenger også av kroppsbygning og slikt. Personlig, så har jeg veldig stor tro på å legge om livsstilen å gå ned sakte men sikkert, da er det større sjangse for ikke å falle tilbake til gamlesynder. For slanker man seg dit man vil, å så starter å spise som før, da går man jo selvfølgelig bare opp igjen. Å starter man full av iver, spiser minimalt å unner seg ikke snop i det hele tatt i 8 uker, da er det lett å falle i fella å pluttselig ha med hele skjokoladeavdelingen hjem. http://www.melk.no/artikkelListe.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9039&vissortering=nei
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg vil gjøre det til en livsstil, har tro på dette selv. Spise vanlig sunn mat. Men, jeg vil bare gi det en liten kikkstart de første ukene. Har tro på at det ikke nytter bare med å kutte ut mat, men også spise mat-nyttig mat. MEN, jeg må unne meg EN sjokolade hver lørdag, ellers så går det ikke. Jeg er sjokoman!!Har trent to ganger denna uka (har trimrom hjemme). Tidligere trente jeg hver dag hver gang jeg skulle gå ned, men nå tenkte jeg skulle ta det litt mer med ro så jeg ikke går lei. Har brent meg på det før.. Tusen takk for linken Lypsyl, den var kjempebra! Nå skal jeg ta meg en kopp kaffe og saumfare sidene der:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Synes ikke man trenger å tenker så mye på antall kalorier så lenge man spiser sunt og forsvarlig, planlegger måltidene og trener passe. Hører noen som anbefaler 1000 kcal for å gå ned 1 kilo i uken, men dette synes jeg høres lite ut. Du kan jo prøve deg med ca 1400-1500 kcal i døgnet. Hvis du ikke er gravid lengre, men nylig blitt mamma er jo trilleturer en ypperlig trim + evt timer på treningssentret som er ordentlig fettforbrennende ( Høy puls / aerobic / spinningstimer etc på Sats ) Kjempegøy, også får man jo masse energi Er enig som det er sagt tidligere her, viktig å ikke gå opp FOR fort, da kommer kiloene like fort tilbake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå