metaMORfose Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Alt stod bra til, ultralyd utsetter vi, men han gjorde de vanlige undersøkelsene og lyttet og sånt. Men jeg har fått beskjed om å kutte ned jobbingen, altså få i gang vikar så fort som mulig. Han ville helst at jeg skulle la være å jobbe resten av svangerskapet, pga historien min og en liten greie hos meg som jeg ikke ønsker å dele her. Heldig som vi var så fikk vi en vikar til avdelingen der styrervikaren har sitt daglige virke, og dermed har vi alt i orden fra 15. jan. Jeg pakker dermed sakene mine i løpet av uka, og kommer bare til å være styrervikarens mentor, og være tilstede på avdelingsmøter og slikt. Det greier jeg, og da har jeg ikke noe formelt ansvar men kan være en ressurs og fremdeles ha et ben i leieren. Det var siste oppdatering så langt fra gravide-masa! ))
metaMORfose Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skal ikke delta på avdelingsmøter, men derimot pedagogmøter, fau osv. Litt forvirret i toppetasjen i dag. ))
Mille** Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Så flott at alt stod bra til! Og at det ordnet seg med vikar så fort, viktig å ta legens råd på alvor. Er jo det mest verdifulle i livet du skal ta vare på, og det må komme først. Har selv vært sykemeldt stort sett hele tiden i begge mine svangerskap, kjipt, men sånn er livet noen ganger. Klem
NoDoubt Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Bra at alt står bra til og at jobb situasjonen ordner seg:-)
metaMORfose Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 Helt enig med deg der, sånn er livet noen ganger. Jeg tar det med glede helt med ro hvis bare svangerskapet lar seg gjennomføre. Ble litt sjokkert, for jeg føler meg frisk og pigg, og trodde at det holdt hvis jeg lovte å bruke bilen til jobb i steden for sykkelen. Men jeg får ikke stå på ski, ikke gå i svømmehallen.. lista var, vel det var en liste med ting jeg ikke kan gjøre. Så nå reiser jeg hjem og skal skrive en liste over alt jeg KAN gjøre. )) Klem tilbake Sina!
ana baroma Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Åh, du må jo ta masse hensyn til nurket ditt:) Blir sikkert noen lange dager hjemme, men da blir det vel desto mer bamming? Synes det er kjempehyggelig at du er gravid og at det ser ok ut så langt!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Ja det er bra du gjør som legen sier. Er jo en grunn til han sier det han gjør. Er jo ikke lenge igjen nå uansett i livets lange løp så er noen mnd bare små ting. Nå kan du sette deg ned å strikke og andre håndarb ting (så du likte det så godt i annen tråd); og være masse (!!!!!) på bam. Det var jeg når jeg gikk gravid, og andre slike små ting, så går den ene dagen etter den andre helt av seg selv;) Og hørtes jo ut som du hadde funnet ut en grei løsning på jobb. Og ikke kall deg for gravid-masa, du maser ikke i det hele tatt!! Er veldig kjekt å høre oppdatering fra deg. Klem til du fra meg:)
2 små orkaner Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Så bra alt er var fin med babyen. Blir sikkert litt kjedelig å ikke skulle jobbe mer frem til babyen kommer, men det er mer viktig å passe på deg og babyen. Jobben er der når du kommer tilbake etter permisjon.... Kan jeg spørge om når du har termin? Lyder litt som du er kommet like langt som søsteren min. Hun har termin 17 mai:-) Fortell gjerne om graviditeten din. Skal ikke selv ha flere barn så jeg misunner litt de som er gravide (ikke selve graviditeten, men alt fra fødselen og frem- eller kanskje hoppe over først år med søvnmangel) Lykke til fra Hans Emil & Olav Alexander med nytt nick
blond Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Du fikk litt trening i sommer da du var sykemeldt, så det blir kanskje lettere å være hjemme nå? Det er en god grunn til å være hjemme, iallfall. Når du har kontakt med jobben så kjennes det kanskje bedre? Godt at det står bra til med dere! Og bra at vikaren er på plass slik at du kan trappe ned så snart som mulig.
metaMORfose Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2009 Takk skal dere ha alle sammen! Ja, kanskje det blir masse bamming utover, det er en god bivirkning. Han satte terminen til 2. mai, men sa at slike tilfeller som meg (jeg er et tilfelle hihi) så kunne det godt komme før. På grunn av tidligere komplikasjoner skjønte jeg egentlig ikke hva som var greia før jeg var nesten 3 mnd på vei. Antakeligvis fortrengning, for ubevisst så tok jeg det litt roligere. Men jeg sykla jo fremdeles på glatta, så helt bevisst var jeg ikke )) Er nettopp hjemme fra jobb, og mannen er ute for å hente minsta og handle. Gutten vår kom nettopp hjem med 2 venner, så noen kosetid med mor var han ikke interessert i (snart 10 åring og ultrakul). De fikk melk og knekkebrød, og forsvant ned i kjellerstua. Jeg skal skrive liste over hva jeg kan gjøre, og så skal jeg legge beina høyt! takk for at dere er så supre med meg! Klem til dere alle!!!!!!
blond Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Jeg synes du har så positiv innstilling: i stedet for å fokusere på alt du ikke kan ser du mulighetene og gleder deg over de! Supert at du blir mer på bam!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Som flere over her, syns jeg det bare er koselig å høre om graviditeten.. ) Du må bare holde oss oppdatert med hva som skjer med deg. Og som flere sier nå blir det mere til på BAM.. ) Tiden frem til begynnelsen av mai komme nok til å gå fort tenker jeg. Ikke så lenge igjen da. Og du som er glad i håndarbeid kan jo strikke noe til småtten kommer, eller annet håndarbeid så går nok tiden.. Masse lykke til videre..
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Så fint at det ordnet seg greit med jobben når du fikk beskjed om å kutte ned, viktig å ta hensyn til seg selv og "avlegger'n" Angrer litt i ettertid at jeg var sta og nektet å la meg 100% sykmelde nå legen ville jeg skulle slutte å jobbe. (Hadde ikke din forhistorie da, for da hadde jeg selvsagt vært mer lydhør)...tror jeg fikk et akutt tilfelle av "flink pike" syndromet :-/ Blir det en graviditet til skal jeg være lydig når legen sier ifra.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 Så flott at alt stod bra til med det lille underet i magen din:) Og bra det ordnet seg så fort med vikar og alt på jobben. Nå skal du bare slappe godt av og nyte graviditeten. Og det er jeg sikker på at du klarer, med din positive innstilling Og ikke vær redd for å dele svangerskapstanker ol her
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Så bra t alt står bra til:) Og med den positive holdningen din, så vil nok disse månedene susa av gårde, skal du se:) Lykke til! PS! Det går an å ta livet med ro her på BAM..hehe:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå