jordbær mathilda Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Med 3 barn har det vært ganske mange turer til legevakten opp gjennom årene. Spesielt med mellomste som hadde falsk krupp. Jeg opplevde mange ganger at legene ikke tok meg på alvor da jeg oppsøkte legevakta for hjelp.Ble liksom avfeid med hysterisk mor og litt sånn himling med øynene. Men de gangene pappaen reiste,var det full sjekk og ble som oftest henvist videre til sykhuset. De gangene han har ringt,har det ofte vært spørsmål om de vil at det skal komme ambulanse osv..mens når jeg har ringt er litt mer avventende..har du gjort ditt og datt..osv..osv..! Hva er deres erfaring rundt dette?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Nå har ikkje pappaen her ringt legevakta el reist til legen aleine med nokon av ungane og grunnen til det er at han ikkje vil det. Så det er det eg som har gjort, han har vert med men det har ikkje hatt noko å sei på utfallet til legen. Men det kan hende at legar sitter med den tanken at pappane reagerar ikkje så fort som mammane og derfor er det "meire" alvorlig osv. Eg fikk ikkje ambulanse når eg ville ha det til sønnen min, han hadde hatt feber nokon dagar også våkna han med så mega vondt i magen. Han bare hyla og heile ungen rista for han hadde så vondt. Eg tenkte jo på blindtarmen med ein gong, me har da 5mil til sjukehuset og dei ville at eg skulle kjøre med den ungen som dei hørte i bakgrunnen. Hvis ikkje så kunne eg ta ei drosje...... Eg kjørte men kom nesten halvvegas så spydde han ut bilen og satt heilt stille........ Dei kunne nemlig få kolikksmerter sjav om dei var store, han var da over 4år......... Da kunne ho vel ha sagt det første gongen eg ringte så hadde eg stikke fingeren i halsen på han så han kasta opp under kontrolerte forhold............
Espoir Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har egentlig ikke merket noe sånt. Men det er vel forsket på, og fastslått, at menn som kommer til lege blir tatt mer på alvor enn kvinner som kommer, selv om symptomene er identiske.
Norwegian by injection Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg blåser i hvordan jeg blir oppfattet. Jeg gir meg ikke før jeg får svar på alle spørsmålene mine. Jeg har stått der med tårer i øyne også...jeg tror de tar meg på alvor da. Heldigvis er fastlegen min en fantastisk barnelege :-)
jordbær mathilda Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2009 Er veldig fornøyd med fastlegen min jeg også,dette er mest opplevd hos legevakten! Hadde en fryktlig opplevelse der for et år siden med lillemor. Hun hadde høy feber og pustet raskt og litt uregelmessig syntes jeg.Slapp og dårlig alemntilstand. Reiste til legevakten sent på kvelden. Legen bare kastet et kjapt blikk på henne og sa at dette ser greit ut,hun ser ikke dehydrert ut..Så sa han bare hade bra..jeg var ganske fortvilt da jeg reiste meg opp,og han spurte brysk..-hva er det med deg,er du ikke fornøyd eller?? Jeg svarte nei,du har jo ikke lyttet på henne en gang..Herregud,få av henne klærne da så jeg får lytte på henne. Jeg begynte rett og slett å gråte,følte meg helt ydmyket..legger til at dette sa han ute på venterommet slik at alle som satt der hørte det!! Sendte skriftelig klage på han etterpå,men hørte aldri noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå