Gå til innhold

kan man ta solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har alltid trodd man ikke kan.. men en bekjent sa hun hadde gjort det. og at det bare var før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at det var "farlig"....... ingen som vet om dette stemmer?? :o)

Skrevet

tror ikke d skal ha noe og si.. har tadd sol selv å kjenner mange som har jort d:)

Skrevet

tror det man skal være mest forsiktig med er å ikke bli for varm. og du kan få flekkete hud, pigmentflekker. Kjipt å få flekker i ansiktet som ikke går bort. Jeg holder meg unna solarium. Men om det er "farlig" har de vell ikke helt konkrete svar på. Bruk heller selvbruningskrem.

Skrevet

Synes du skal være forsiktig med å anbefale ting du ikke vet noe om frida med hjertet i magen.Selvbruningskrem inneholder et stoff som er farlig å ha i seg som gravid.Når man smører seg med kremer går det inn i blodet...ikke bruk selvbruningskremer som du ikke vet hva inneholder. Bedre å ta solarium og bruke solkrem og være forsiktig.Ikke sol deg mer enn 15 min hver gang og ikke bli for varm.

Skrevet

Jeg vet! Hentet noe fra Gullsmokken:

"Det er trygt å ta solarium når du er gravid. Det kan jo være deilig når det begynner å bli litt vinter i landet. Men alt med måte, det strides jo fortsatt om det på sikt kan gi hudkreft.

Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken"

Skrevet

Nei det er ikke farlig, fikk høre noe morsomt på jobben idag, at ja det var farlig å ta sol fordi fostervannet kan bli varmet opp;) hehe. det er altså IKKE tilfelle, min JM sa det var helt ufarlig, men en kunne tenke litt på den lille når en blir skikkelig høygravid for det blir veldig lyst inne i magen, siden hudlaget er så tynt.

Skrevet

jeg kan jo si at jeg har lest ganske mye om dette emne junibebis, og her er noen linker du kan lese på så ser du at jeg ikke bare tar det ut fra luften for å bare ha noe å si. Det er jo uansett veldig mange forskjellige meninger om dette, og jeg tror man må finne ut av det sjøl hva man føler seg komfortabel med, jeg kommer ikke til å bruke solarium men jeg bruker selvbruningskrem, så kan du ta solarium og ikke bruke selvbruningskrem, det er helt greit for meg.

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/skjoennhet_og_velvaere/selvbruning_brun_uten_sol

hvor blant annet dette står: Som gravid er du mer sensitiv for solen og mer utsatt for ujevn pigmentasjon. Da er selvbruning et flott og bivirkningsfritt alternativ. Det har ikke blitt påvist at selvbruningsprodukter er farlige eller har noen negativ effekt på huden. Solarium og solen derimot vet vi er skadeli

http://mammanett.no/graviditet/livsstil/sol_og_graviditet

flottings.

Skrevet

tusen takk:o) jeg skal ta sol imorgen... jippi!!! bare det ikke er farlig for babyen er det greit!!

Skrevet

når du er endel på vei kan du jo bare legge noe over magen:) tykt håndkle etc:) da får jo du farge på resten av kroppen og bebisen blir skånet mot lyset;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...