Håpefull mamma Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 hun fikk 40 i feber på søndag, hostet, var veldig slapp og øynene verket. dro til legen på mandag da formen var likens. fikk konstantert bronkitt, øyekatar og ørebetennelse. fikk salve mot øynene og astmaspray mot bronkitten. har hatt feber hver dag, men den har ikke vært høyere enn 39 på høyeste siste dagene. hun verker forsatt like mye på øynene, og hoster til hun kaster opp, men det durer ikke like mye i brystet hennes nå. men har mye slim hun ikke får opp da. allmentilstanden varierer, nå ganske bra. Det jeg egentlig lurer på: hvor lang tid tar det før øyekataren gir seg? og hvor mye drikke må hun få i seg i døgnet? drikker lite, men er fortsatt våt på tunga(legen sa vi mått se der om de var uttørket) Ble litt langt, men håper noen kan hjelpe meg litt! )
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det eneste jeg har erfaring med hos barn er øyekatarr. Det pleier bare ta noen dager og de gangene vi har hatt det har det holdt med sterilt saltvann som behandling. Jeg pleier å få bronkitt om vinteren selv, og da tar det gjerne en drøy uke før jeg blir bedre.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jenta mi holdt på med augekatarr i 14dagar ein gong..... den satt skikkelig. Trudde dei fikk penicilin mot bronkitt eg?? Ingen av mine har hatt det så eg veit ikkje. Men sørg for masse drikke, veit ikkje kor gammal ho er men jenta mi var dehydrert sommaren 08 og ho burde få i seg minst 1liter helst opp mot 1,5liter. Ho drakk på det tidspunktet ca 0,5liter om dagen...... Men er du i det minste i tvil så reis tilbake til legen eller ring legesenteret og få legen til å ringe deg. Eg har løyst mykje på å få legen til å ring meg.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Man får bare penicilin hvis legen tror årsaken til bronkitten er en bakterieinfeksjon, men det kan jo like gjerne være virus. Men om hun ikke blir bedre kan jo kanskje legen ta en ny crp for å sjekke om det kanskje er bakterie? Det er ikke bra å gå lenge med bronkitt, man kan bli som meg som får det rett som det er selv i voksen alder
Håpefull mamma Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 glemte å skrive at hun er snart 13 mnd. Hun drikker langt fra 0,5 liter om dagen. er kanskje mellom 250-300ml jeg får i henne. Får ikke pencillin mot bronkitt da det er en virusinfeksjon, sa legen. kunne få mot ørebetennelsen vis det ble verre.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Dakkar liten da. Det er kjempeviktig med mye drikke ved bronkitt, for da løsner slimet lettere og bronkiene leges raskere. Personlig bestikker jeg meg selv med søte drikker som vanligvis er fy fy og hadde ikke nølt med å gi småen saft eller lignende mens syk (men du har kanskje allerede prøvd med bestikkelser da).
Håpefull mamma Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2009 hun drikker for det meste eplenektar, brus blir for sterkt til henne.får også saft ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå