Gå til innhold

Kumelk


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt å gi de små kumelk ennå?

Hvordan gikk det, og hvordan vendte dere de til å drikke det?

Lurer på om jeg skal varme den opp, siden han er vant til varm mme?

Blande mme og kumelk sammen først, eller gi rein kumelk?

Og hvilken melk skal jeg gi, helst h-melk for at han trenger litt fett kanskje...

Vi drikker lett-melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går også å lure på dette i disse dagene. Jeg har gitt lillemor både vannlig yougurth og mat med fløte og melk uten at hun har reagert på dette, så jeg tror jeg snart begynner på kumelk til måltidene. Jeg vil nok gi henne den kaldt da hun er vant med å få kaldt vann til maten. Tror du kan gi hvilken som helst melk du vil. Kanskje like greit å gi han lett-melk ettersom dere drikker det, så slipper du å kjøpe inn flere forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales lettmelk til barna.

 

Vi har gitt litt melk oppi flasken med mme. Det har gått helt fint. Har og brukt litt melk i matlagingen. Det kan anbefales, for melkeproteinene er lettere å fordøye når de er varmebandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i lettmelk

Eg fikk beskjed om å ikkje blande mme med vanlig melk, spurte på helsestasjonen pga svigerinna mi sa eg MÅTTE blande.. Men synst det virka litt ekkelt, så eg spurte før eg gjordet det.

Vi begynte forsiktig med å gi mat som var melk i og yoghurt.

Så gikk vi over til å gi lettmelk til frukost og mme til kvelds. Men det var tomt for mme for noken daga sia, så no er det berre lettmelk.

Varma melka litt om kvelden sia ho synst det er best, men kjem ikkje til å gjer det så veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa begynte i bhg på mandag, og der får de H-melk til maten.

De varmer den litt til henne, i og med at hun bare er vant til mm og mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om de skal ha h-melk eller lett-melk er det vel mange forskjellige meninger om fra kostholdsekspertene.

 

Sønnen min får H-melk nå, jeg tror det er best for de små. Han får kald melk i glass til brødmåltidene (vann ellers), men så får han litt varm melk på flaske som kos før han legger seg på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har så smått begynt å gi m melk, og han ELSKER det! Jeg brukte alt for mye krefter og energi på å fundere på hvordan vi skulle vende ham til det, for til syvende og sist var det bare å helle i koppen, og kjøre på med deilig kald melk - det gikk rett ned. Ikke noe magetrøbbel overhodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gitt litt melk i tutekopp når hun får brødmat. Virker ikke veldig begeistret for melk, hun får vann også, og da velger hun helst det. Men får til hvert brødmåltid sånn at hun kan venne seg til smaken.

 

Jeg gir lettmelk, "gidder ikke" kjøpe annen melk enn det vi selv drikker. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...