edvina har fått en gutt Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Tenkte jeg skulle dele mine erfaringer siden jeg nå har vært igjennom dette to ganger. Første fødsel gikk slimproppen som en stor geleklump med blodspor, og vi snakker mye(flere kopper), den fortsatte å gå i to dager. Jeg kunne dra slim så jeg kjente det innenfra. Jeg fødte da 7 dager etter den var gått, og det var 1 mnd før termin. Den gangen hadde jeg ingen andre tegn(som mensmurringer, kynnere eller falske rier. I dag er jeg 38+5 og lørdag for snart 2 uker siden fikk jeg en "5 kr" gele klump da jeg var på do. Den var ikke som den jeg hadde sist, mindre seig og slimete. Jeg fikk da maserier ett helt døgn. Onsdagen etter kom det to nye kumper og igjen maserier. På mandag kom det noe som lignet mer på førstegangen, og idag kom det en del(masse falske rier). Jeg var og sjekket åpning på mandag, da var det åpning i yttre mormunn, men ikke indre. Jeg ble fortalt at det var derfor deler av slimproppen var gått. Nå regner jeg med at indre mormunn har åpnet seg siden det har kommet så mye mer...skal på sjekk i dag , så vi får se. Men som sagt tid til fødsel, utseende og hvordan det skjer er tydligvis veldig forskjellig. Håper noen har hjelp av dette:)
edvina har fått en gutt Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2009 Oppdatering! Fremdeles var indre mormunnlukket, men den var myk...Jeg forstår ikke hvor da resten av slimproppen har kommet fra. Fikk modningsaku. i dag og fikk masse vonde kynnere+ stikkninger etterpå, men nå er det over igjen gitt. Er mindre optimistisk til at jeg skal føde snart enn jeg var for 3 uker siden;)
FruMamma med nr 2 Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Hm, så rart at du har så mye. Da min slimpropp gikk(samme dag som fødselen startet) så kom det liksom en klump, litt slim også ingenting mer. Men vi er nok forskjellige der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå