Gå til innhold

Reaksjon på hvete?? (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg forsøkt flere ganger å gi gutten min på 6 1/2 mnd smaksprøve av 6mnd grøt med havre eller hvete og HVER gang har han gulpet noe enormt rett etterpå samt fått rødlig utslett i ansiktet... Han gulper til vanlig også, men ikke så ekstremt som han har gjort etter å ha fått noen skjeer av slik grøt.. Noen som har opplevd dette? Kan det være reaksjon på gluten??? Jeg trodde jo det var vanligst med diare og magevondt om man ikke tålte gluten men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.. Inntil videre holder vi oss til 4 mnd mais grøt men han begynner jo å bli lei....... Noen som har erfaringer/råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diare og magesmerter er de vanligste og mest kjente symptomene på glutenallergi eller cøliaki. Men det finnes mange andre reaksjoner også, og det du nevner er absolutt blant de.

Gi han en liten pause for å se om det kanskje ikke er magen som er klar for det enda, men skjer det samme neste gang bør du ta en tur til legen.

Men skulle det være cøliaki må du forsette å gi hvetegrøt en stund først for at det skal vises noe på prøvene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...