Gå til innhold

Noen med store barn her? hvor ofte kaster barn opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 11 år her som kaster opp og er forferdelig dårlig ca 1 gang i mnd. Alltid bleik og ingen matlyst, en sjelden gang god mat lyst.

Har vært til lege, legevakt, sykehus, men alle sier det er sikkert bare omgangsyken.

Dette har pågått i flere år nå, ca 5 år......er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke normalt ut. Sjeldent man får omgangssyke så ofte som en gang i mnd.

Skrevet

Dette hørtes ikke normalt ut,har aldri hørt om at noen som får omgangsyken 1 gang i mnd.

Mener virkelig legen at dett er normalt?

Krev å få han videre undersøkt!

Skrevet

Men hvor ofte får andre omgangsyke? dere feks? hva er normalt?

Skrevet

Vi hadde det sist i januar i fjor,ingen har hatt det siden.

Skrevet

Ja, får reise på sykehuset og forlange full sjekk..

Skrevet

Dette høres ikke normalt ut i det hele tatt..

Nå er mine unger litt yngre da, eldste er 7,5 år, men det går faktisk flere år mellom hver gang vi har omgangsyke i hus. Var et år vi hadde en runde med omgangsyke to ganger på samme år og det synes vi var ekstremt.

Ville krevet å få han utredet, ingen som har omgangsyke så ofte. Kan jo være alt fra noe fysisk som reflux eller andre fordøyelsesplager til noe psykisk. Stakkar, du må ikke la han gå slik lenger, om nødvendig så ring direkte til en privat barnelege, hvis han/hun henviser dere videre er det bare den første timen hos legen som vil koste deg noe.

Skrevet

Takk for svar:) Skal ikke gi meg før de har tatt alle tenkelige tester...

Skrevet

Dette høres ikke normalt ut. Kastet opp en gang i mnd i 5 år...merkelig at dere ikke blir tatt mer alvorlig av lege.

Vil bare nevne at oppkast uten annen årsak hos større barn ofte har en psykisk årsak.

Skrevet

Høres ikke normalt ut nei. Jeg hadde aldri omgangssyken da jeg var barn/ungdom, og har faktisk bare hatt det en gang etter jeg ble "voksen" også:)

Ville bedt om en utredning hos spesialist ettersom det har vart i så mange år.

Skrevet

Da jeg gikk i 2. klasse kastet jeg opp hver helg. Ble syk natt til lørdag, spydde hele lørdag, og ble frisk søndag ettermiddag, sikkert som ei klokke. Jeg insisterte på å ha fredagskosen tidlig slik at jeg skulle rekke å være med på den før jeg ble dårlig.

Jeg ble sjekka og testa i alle mulige tenkelige former, men ingenting galt.

I ettertid ser jeg at dette var en stressreaksjon som hadde sammenheng med dårlig klassemiljø, mye usikkerhet, en syk lillebror og skolebytte. Da situasjonen roet seg, broren min fikk en diagnose og behandling, jeg "landa litt" i klassen og slikt gav det seg. Helt av seg selv.

kanskje verdt å se på miljøet rundt ham i tillegg til utredning? Begge deler er viktig å sjekke tror jeg.

Skrevet

Nei, dessverre, dette høres ikke normalt ut. Jeg ville hørt med legen. Mine barn på 8 og 9år kaster opp kun når de er dårlige, ca. 1 gang i året.

Skrevet

Nå er mine mindre da men i 2008 så hadde me omgangsjuke 3 gonger. Mine er snart 5år og 2,5år. Dei er litt meire utsatt som små men eg hadde reagert om dei kasta opp ein gong i mnd.........

Skrevet

Høres ikke normalt ut nei dessverre...

Eldstemann på 8 her, har hatt omganssyken 3 eller 4 ganger i sitt liv...går ofte 1 år eller 2 mellom hver gang...

Krev full sjekk som sagt over her, ikke noe kjekt når ungene er så mye syke.

God bedring og masse lykke til! :-)

Skrevet

Jenta mi på snart 11 år kaster opp maks annenhvert år. Høres ikke normalt ut dette. Kan det være noe psykisk? Forlang å bli tatt på alvor.

Skrevet

elste mann her i huste blir snart 10år å kaster opp kanskej en gang i året.. ikke det engang....

så det høres ikke normalt ut.

kan det være noe pyskisk som plager han? på skolen eller noe sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...