Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Vi har pusset opp sånn halvveis... hehe, er fortsatt et stykke igjen men har hvertfall startet!! Vi har hvite vegger (fargen heter Bomull fra Sens) og lagt kirsebærfarget laminat på gulvet. Kommer til å ha hvite møbler og ta inn farger i gardiner og bilder på veggen. Jeg vet ikke kjønnet så derfor ble veggen hvit. Samtidig kan man jo pynte opp med masse forskjellige farger uten å tenke på at det kræsjer seg med veggen..hehe Kanskje ikke så mye hjelp men detta er hva vi tenker..
Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 jente eller gutt? Ikke så mye som skal til. En fin farge på veggen, noen koslige bilder. Få tak i noen fine barnekleshengere og henge opp på veggen noen søte klær babyen fikk da den var helt liten. Kanskje en hylle med noem fine antikke leker (som pynt), mye en kan få tak med et gammeldags preg. Se på www.ifi.no. Der er det noen fine ideer til barnerom. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Vi kjøpte hus for ca 10 mnd siden, bare 1 rom ble ikke pusset opp siden vi var lei og det rommet ville ta lengst tid. Men for 1 mnd siden (er nå 36 uker på vei) fant vi ut det vi skulle pusse det opp til prinsen i magen. Bare vi fikk skrapet av tapeten gikk det kjempe fort! Ble ferdig på 1 uke. Har ganske mørk grå farge (sens;kajal) på veggene, og dus blå på skapdører og sprinkelseng. Med en mørk parkett-liknende gulvbelegg, knallblå gardiner, hvit rullegardin og hvitt stellebord + hylle ble det kjempe fint (vil foreløbig ikke ha disney-rom) På hylla har vi pynta med ting som betyr nå, pappans første sko, en pynte-engel osv. Bruk fantasien Lykke til
Mintursnart? Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har laget ett Ole Brum rom ) Vet ikke om det blir jente eller gutt enda, men hvem liker vel ikke Ole Brum ? ) Veggene er lyseblå, med gress nederst. Taket er lyseblått med skyer. Og i det ene hjørnet har jeg laget ett epletre, av papp og tøy, med stoff i taket, hvor eplene og bikuben med biene henger ) Har kjøpt flere bilder av Ole Brum med venner på Toys`r Us,(av typen som en kan klistre på veggene, døren, senger osv ), i tillegg til at jeg har Ole Brum lampe og gardiner. Har hengt hyller, som jeg også har malt blå, hvor mange bamser har fått sitt hjem. Blå fargen er ganske lys, som en babyblå. Jeg er veldig glad i å pusse opp, så jeg regner med at det ikke blir ett Ole Brum rom i så veldig mange år. Får se hva den lille liker, så finner vi på noe kjekt i sammen. Koster ikke så mye med ny maling, og stoff osv, kan en alltid få tak i billig, hvis en følger litt med på hva som finnes. Lykke til !
Mamma's trolljenter Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Vi lager prinsesserom! Jentene har fått himmlinger fra sparkjøp til 75 kr stk også kjøpte jeg noen rosa gardiner som funket helt fint! Har funnet noen stilige prinsesse gardiner(til vinduet) på loppis og alle møblene er brukt! Har planer om å kjøpe nye håndtak til stellebordet (skuffer) og male den hvit med rosa hjerter? Her er det bare fantasien som sier stopp! Har du sett "wallies" ? Det er tapet utklipp som man enkelt henger på veggen... Ellers er det jo kanskje litt lurt å tenke at rommet skal ha mulighet til å vokse med ungen/e! Hvis du vil ha et rom av den sjeldene typen ville jeg brukt sommeren til å loppe litt på loppemarkedene rundt om! Finner så mye kult og billig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå