Gå til innhold

Hva tror dere om dette? (ang. slimpropp) Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tror det var slimproppen som gikk på lørdag, men jeg har fortsatt over 5 uker til termin. Hva er oddsen for at jeg føder før termin? Kan det hende jeg er så heldig? Noen andre med erfaringer rundt dette? Hvor lenge etter at slimproppen gikk fødte dere, og hvor lenge hadde dere egentlig igjen til termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å ta motet fra deg, men at slimproppen går er absolutt ingen indikasjon på fødsel i nær fremtid....;) Slimproppen kan gå når som helst, og det kan faktisk dannes ny hos noen. Vanligst er at den går etter uke 34.

Jeg har aldri merket noe til denne proppen selv, og jeg har født 3 ganger... Det er ellers mye grei info om slimproppen dersom du googler ordet:) Lykke til:)

Skrevet

Med min første gikk ikke slimproppen før jeg ble sjekket på sykehuset under fødsel.. med nr to gikk slimproppen dagen før jenta ble født. Dette var 11 dager før Ul-termin.. men på min egen termin. Jeg har også hørt at den noen ganger går veldig tidlig uten at fødsel starter. Men man må kanskje passe på litt bakterier og slikt i og med at livmormunnen nå er åpen

Skrevet

Det jeg har fått vite når jeg har sagt til jordmor og lege at slimproppen har gått er at det tar de ikke så mye hensyn til. Det kan gå dager og uker før noe skjer. Det kan sågar dannes ny slimpropp har jeg hørt. Jeg mistet min den 18 desember. Nå i natt har jeg mye mensemurringer og magesmerter (som om jeg er i ferd med å bli skikkelig dårlig i magen, men ingenting skjer). Håper jo det skal resultere i noe. Har 3 uker igjen til termin.

Skrevet

Sist gikk proppen 3-4 uker før fødselen startet.

Snuppa kom en uke over ultralyd- termin, men på dagen på min egen termin. Så ikke vent for mye, da kan du bli skuffet.

Slimproppen kan gå gradevis også eller fornye seg, jeg opplevde at det kom litt mer slim etterhvert også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...