Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg,vi håper på å snart få barn..

Noe jeg ser veldig fram til,men så er det noe jeg tenker på som er helt idiotisk i den store sammenhengen.. Men jeg har aldri vært helt fornøyd med meg selv, er en helt vanlig 36/38 str,men har aldri hatt en flat mage.

Alltid en liten kul. Og går sjelden i bikini,og er ikke noe glad i å vise meg naken for min samboer.

Så jeg tenker sånn på hvordan jeg vil føle meg etter en fødsel!??

Hvordan er det å vise den "nye kroppen" for BF for første gang??

Blir dårlig av tanken,.. Når jeg allerede er så usikker!!

Hvordan var det for deg??

Mener ikke å fornærme noen, det er bare sånn jeg føler det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Du fornærmer vel ingen :) Mange som tenker som deg, skjønner du! Det første du må gjøre (noe du sikkert har gjort allerede), er å prate med kjæresten din om det. Fortell han akkurat hvordan du føler deg, fortell han at du er redd for hvordan du evnt vil bli seende ut etter en graviditet. Det er fåtallet av de som har vært gravid som får tilbake sin "gamle" kropp. Det vil alltid være noe som minner om at du har gått svanger. Så den risikoen må du bare ta. Men sørg for at BF er med på forandringene som skjer med deg. Vær åpen om kroppen din.

Selv veide jeg 25 kg mindre da jeg ble gravid første gang, men da var jeg 18 år, og tynn som ei flis. Jeg var 60 kg og 1.79 høy. Klarte å komme meg nesten helt ned på 60 igjen. Men årene gikk, jeg ble gravid på nytt... Nå er det gått 10 år siden nr 1, er 26 uker på vei med nr 3, og tenker ikke så mye på hvordan kroppen min hverken ser ut eller kommer til å se ut når jeg er ferdig. Det enste jeg vet er at jeg skal gjøre mitt ytterste for å ihvertfall ta av de kg som jeg legger på meg nå, men å havne nede på 60 kg er så langt ifra et mål for meg. Kroppen er forandra, og jeg er fornøyd med den. Samboeren min er også fornøyd med kroppen min!!

Så lenge du er åpen om tankene dine, så tror jeg dette går bra. Og du; Hvis BF ikke godtar hvordan du kommer til å bli etter en graviditet, så er han vel ikke mye til kar, er han vel??

Lykke til!!!!

Skrevet

Hei!

Jeg var 163 og 54kg før jeg ble gravid første gang, og hadde som deg en liten mage som jeg aldri fikk trent bort. Da jeg var 21 ble jeg gravid og la på meg over 20 kg:o Etter noen mnd var jeg nede i sånn 56-58 kg og holdt meg rundt der. Kroppslige forandringer ellers var noen strekkmerker på magen, puppene "daler" litt *ler* og magen ble nok desverre litt slappere:) Men dette var meg da, har et par veninner som ble like tynne igjen etter de fikk barn. Er nok veldig individuelt, men de fleste merker nok forandringer i større eller mindre grad.

Skrevet

Tro meg, jeg har det på samme måten som deg. Før fødslene har jeg vært veldig selvkritisk - enkelte perioder til det ekstreme.. (i tenårene) Har aldri vært overvektig, men etter første fødsel skjedde det en del ting som jeg har hatt store problemer med å håndtere. Vektoppgang (20 kilo på 2,5år), svetteproblemer, for ikke å snakke om ikke eksisterende sexlyst og slapp hud på magen.

Sexlysten tror jeg forsvant fordi jordmødrene og "alle" trampet grovt på intimgrensene mine. Vi hadde ammeproblemer og jeg har ikke klart å gå tilbake fra at puppene er til alt annet enn kos. + at underlivet er så vidt, at å ha sex er som å kaste en wienerpølse inn i en tunnel..

Enkelte av tingene kan jeg selvsagt styre/bedre selv, men fikk da en depresjon pg alt styret med ammingen, så var temmelig langt nede.

Det har jo ført til at jeg egentlig mistrives med å gå gravid denne gangen, og jeg gruer meg ikke det minste til fødselen, men til tiden etterpå..når underlivet føles som det har blitt maltraktert med bulldozer og jeg må gå igang med ammingen igjen...

Mener ikke å gjøre ting værre for deg da, men du tok opp noe som jeg har følt et veldig behov for å dele med noen.. Heldigvis har jeg en VELDIG snill jordmor som jeg får dele dette med, og tror jeg er langt bedre rustet til å ta opp kampen mot dårlig selvtillit denne gangen.

Har allerede begynt å planlegge et opplegg jeg skal følge for å komme meg i form og få overskudd av, og skal ikke la noe helsepersonell overkjøre meg denne gangen..

Jeg tror det er bra for deg at du er klar over det allerede nå. Snakk med JM om dette, det er viktig, så blir du mer klar over hvordan du skal håndtere det senere. Jeg levde i troen på at kroppen min skulle bli identisk som før, og derfor smalt det så hardt som det gjorde

(tro meg, det er egentlig ikke NOE galt med kroppen min eller din, det er bare selvtilliten som ikke vil samarbeide)

Skrevet

Man kan ikke noe for hva man føler, og det med kropp er et følsomt tema for mange. Samtidig synes veldig mange menn at sine gravide partnere er supersexy, og de fortsetter å synes det til tross for forandringer i kroppen etter fødsel. Snakk med BF, du, så er han ekstra oppmerksom på å gi deg skryt i og etter graviditeten!

Jeg kom stort sett tilbake i vanlig fasong etter fødsel, magen ble ikke værende stor. Gikk mange bratte trilleturer, da ;-)

Skrevet

Hi her.

Tusen takk for ærlige og flotte svar!!

Ser ut som det er mange som tenker på dette da..

Håper virkelig det skal gå bedre med deg Helene:)

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 4 år,og bodd sammen i 2.

Han har ingen problemer med hvordan jeg ser ut, og han vet jo at kroppen forandrer seg etter fødsel og bryr seg ikke om det.

Det spiller ingen rolle om jeg veier 100 kg sier han..

Så disse tankene ligger nokk kun hos meg!

Jeg vil ikke risikere å få tiden etter fødsel helt ødlagt pga disse tankene!

Så jeg må nokk forberede meg som dere sier;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...