Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når alt er akkurat som det skal vera i veke 9 (etter UL)...korleis er sjansane då for at det kjem til å gå bra? Nokon som veit? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste gynekologer sier at passert 12 uker er sjansene for abort så og si lik 0. Så for deg blir det om 3 uker, MEN jeg leste faktisk senest idag at en jordmor svarte på dette spørsmålet for å berolige en som var 8+3 på vei med å si at 12 ukers passeringen ikke lenger gjelder, hvis du har passert 8 uker og alt er bra er oddsen mer en bra nok for at alt går bra:)

Dessuten skjer mange aborter mellom 3-5 uke så nyt at du har et frisk foster og at alt er fint!:)

Ps: Som jeg har sagt hundre ganger før her (er selv 1 gangsgravid og har vært ganske paranoid), ikke les alt du kommer over om missed abortion og spontan abort. Det skjer såpass sjeldent at det ikke er verdt å bekymre seg for.

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for hyggeleg svar :-) Og du har nok heilt rett. Eg er også førstegongs (men opplevde ein tidleg SA i januar i fjor), så alt er ganske nytt og forvirrande. Men i det siste har det "florert" med innlegg om abortar her inne...så det er vanskeleg å slappa av. Men eg har jo sett lille sprelle i magen, og alt stod bra til...så eg lyt vel berre tvinga meg sjølv til å slappa av og nyta det faktum at eg skal bli mamma...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...