Motoko Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg klarte og tryne på isen og slo ryggen/halebenet skikkelig.. sliter med å stå/gå/sitte/bøye meg.. kjenner det gjør vondt helt ned i underlivet. Har ikke blødd eller lekket no fostervann, ungen sparker.. er vel ingen fare da vel? Veldig ubehagelig er det men.. Hva tror dere?
Cecilie`s mor Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 synes du skal ta kontakt med føden for å være sikker.hør etter om de synes du skal komme inn til en sjekk.det gikk sikkert bra siden babyen er aktiv osv,men bedre med en sjekk for mye uansett
mammaen til 2+1 Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Ring til føden for sikkerhets skyld. De tar deg ikke inn hvis de ikke må, men kan godt hende de vil sjekke... Da jeg ramla i trappa "på rompa" fikk jeg beskjed av legen at det går som regel fint, men en må være obs på blødning, magesmerter og at magen blir hard.. da kan det være farlig. Så lenge du ikke har dette og kjener spark er det sikkert helt fint. Men.. ville tatt en telefon til føden bare for sikkerhets skyld, for siden du har så vondt har du nok fått deg en skikkelig smell..
Itsrejk Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Ta kontakt for en sjekk du. Viktig å få sjekka at alt er bra med babyen og med morkaka. Ta i hvert fall en telefon til Føden, og la de gjøre en vurdering av situasjonen. PS. Høres ikke godt ut...håper smertene gir seg fort!
Motoko Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2009 Hmm.. asså, jeg har jo vondt, men blør ingenting. Har ikke magesmerter, ble litt småsvimmel en stund etterpå. Hadde noen kynnere da, magen blir jo forsåvidt hard da, men det ble jo borte igjen, siden de kommer og går. Er bare 20 dager fra termin, så jeg har jo en del av de nå. Ungen har iallefall sparka masse.. lurte på å ringe legen imorra tidlig, har egentlig svangerskapskontroll på fredag..
venter_nr_2 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Jeg tryna på isen for 3 uker siden,Landet forover ringte da føden for å høre hva jeg skulle gjøre. de sa at så lenge jeg ikke hadde blødd, magen var sten hard eller jeg hadde kraftige magesmerter så var det ingen fare, ettersom ungen ligger godt beskyttet... Fikk beskjed om å drikke saft, spise litt å kjenne etter bevegelser fra den lille, Men om jeg ville så kunne jeg komme innom for en UL sjekk.... jeg måtte også på legevakta å sy 3 sting pga fallet, de sjekket hjertelyden på ungen samtidig uten at jeg spurte, det var jeg overrasket over at de gadd å ta seg tid til på legevakta.... hadde ingen smerter og hadde kjent noen spark....
venter_nr_2 Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Men for all del, er du urolig så RING FØDEN..... bedre å ta en tlf for mye å heller få ordentlig ro i kroppen etter å prate med en jordmor. Da kan du jo fortelle hva du kjenner og føler av smerter....
Motoko Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2009 Hei igjen.. takk for alle svar.. Etter å ha lest de første svarene, så ringte jeg føden og de ville ha meg inn for kontroll med en gang. Har akkurat kommet derfra nå og alt sto heldigvis bra til med ungen! Så da var alle mine bekymringer forduftet. De gjorde en grundig undersøkelse med både jordmor og lege, ctg og UL. Blir nok bare litt sår i ryggen/stumpen de nærmeste dagene, men det gjør ingenting så lenge jenta mi har det bra. God natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå