Gå til innhold

Dere som har peiling på mote og kroppsform...HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett Trinny og Susannah så har jeg prøvd å finne ut hvilken kroppsform jeg har og hvilke klær som passer meg.

I og med at jeg ikke vil legge ut bilder av meg her, så har jeg tegnet omrisset av kroppen min og lagt ut på profilen min.

Kan dere, ut fra det, se hvilken kroppsform jeg har?

Jeg tok en test på nett, og blir ikke helt enig med meg selv. Første resultatet var pære, det andre vase......hjeeeelp ;-)

(og nei, jeg er ikke gravid....hehe).

Blir veldig glad for hjelp :-) Takk, takk, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det ser ut som du har timeglass-figur jeg. skuldrene og hoftene dine er omtrent like brede og du har da midje selvom du har litt ekstra rundt magen. kanskje har du også litt ekstra på lårene. faktisk ser du ut som meg, og jeg har timeglassfigur men har litt store lår. hehe.

synes du skal gå for tøy som markerer midjen din, og hold deg unna hoftebukser!!!

Skrevet

Jeg vil tro at du er nærmest pære formet ja.. Vase?? Har jeg aldri hørt om .. hehe.. =)

Man ser det ofte når man ser på seg selv eller bilder ved at skulderbredden gjerne er mindre en hoftebredden.. Og det kan se ut som du er bredere over hoftene en skuldrene..

Skrevet

Jeg tenkte forsåvidt med en gang jeg så bildene på firkantet også..

De forskjellige figurtypene

Timeglass

Timeglass er "idealet". Dette er en figurtype der byste og hoftemål er omtrent det samme - mens midjen er smalere. En timeglassfigur legger jevn på seg når den øker i vekt.

Pæreform

En typisk kvinnelig figur, med spinkel overdel og kraftige hofter og lår. Når den øker i vekt, legger fettet seg på underdelen - og kan gi ridebukselår og cellulite. Ved slanking uten trening vil bysten ofte forsvinne først, mens rumpe- og lårfettet sitter som spikret. Trøst: Denne typen fettlagring ikke er så helsefarlig som fett på overkroppen.

Omvendt triangel

Denne figuren har gjerne stor byste (flotte pupper...), rette skuldre, smale hofter og flotte ben. Når den legger på seg, blir den overtung og får ofte mye fett på mellomgulv og rundt midjen. Dette er en farligere fettfordeling, som gir økt risiko for diabetes. Trøst: Lett for å gå ned i vekt.

Eple

En figurtype som oftest oppstår for eldre, utrenede mennesker. Armer og ben blir spinklere - mens fettet legger seg rundt mage, midje, byste. Styrketrening er "medisinen" først og fremst! Også her øker risikoen for diabetes.

Firkantet eller rektangulær

Denne kroppstypen er rett og uten definert midje. Den legger jevnt på seg, og kan bli kraftig og maskulin hvis den blir for tung.

Skrevet

Oi, takker for den :-)

Ja, jeg kjøpte meg ei bukse med "elefantører" (lommer som står ut på siden). Det var ikke pent!! Men mamma visste råd, hun sydde igjen lommene, så ble buksa pen ;-)

Skrevet

Fant ikke noe omriss på profilen din jeg :-/ (Smart måte å gjøre det på forresten ;))

Gå for bootleg bukser for å balansere brede skuldre/hofter. I hvertfall ikke bukser som blir smale nederst, da får du kortere ben og fremhever hofter.

Fremhev midjen din med formsydde topper og jakker. En kortere jakke som ender på "toppen av hoften" forlenger bena.

Kommer ikke på mer i farten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...