Gå til innhold

ct scan /sete fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på ul i dag og fått bekreftet som jeg hele tiden har sagt at pjokken ligger i sete.

Han var rundt 3 kilo nå og jeg er 37 fullgåtte uker i morgen.

De regnet med at han ville være rundt 3500-3700 til termin,så da vil jeg helst prøve å føde i sete.(Vil prøve å unngå keisersnitt så lenge det lar seg gjøre).

Skal inn til sykehuset igjen i morgen (a-hus) for å måle bekkenet.

Trodde de brukte røntgen,men det var visst ikke bra for bebis.

Så-spørsmålet mitt er- hvordan foregår denne ctèn,noen som vet?

Skal dra alene så er litt spent på hva jeg skal forvente,liker å være litt forberedt...he he....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har ikke tatt ct av bekkenet mitt, men av andre ting tidligere. Du ligger på en slags benk, og blir kjørt rolig gjennom en slags trommel. Gjør ikke vondt, og er ikke skummelt. Mener å huske at det kan komme litt dunkelyder fra maskina, men alt dette vil de forklare deg i morgen. :)

Jeg har også en bebis som ikke vil legge seg riktig vei. Min kommer med føttene først, ser det ut til. Er helt enig med deg i at setefødsel er å foretrekke framfor ks. Greit å slippe en operasjon. Min hybelboer ligger an til å bli rundt fire kilo, så jeg håper han kommer før jeg har gått alt for lenge på overtid (termin i dag).

Lykke til med målingen i morgen! :) Skriv gjerne litt om hvordan det foregår, og hva de finner ut. Interessant dette! :)

Skrevet

Når de sier at din vil komme med bena først,ligger den med bena rett ned da eller?

varierer litt hos meg tror jeg,men kjenner spark og ot bevegelser nedover i bekkenet og noen ganger ut til venstre side.

Fikk bekreftet i dag at hodet er under mitt høyre ribben,rompa omtrent nederst på høyre side og bena rett ut til venstre side.

Men tror han bytter på å ligge på høyre og venstre side,men høyre er nok favoritten....

Syns det er så rart at man får gå på overtid når de ser at ungen blir så stor????

Spurte om det i dag om det er mulig å bli satt i gang så ungen ikke skal bli alt for stor,hvis det er snakk om overtid...virket ikke som en umulighet.

Skjønte det som om ungen ikke ville legge på seg noe særlig på overtid,men i ditt tilfelle da det er snakk om 4 kilo kan de vel ikke ta sjansen på at bebin skal bli noe særlig større?

Takk for svar ang ctèn,da var slik jeg forestilte meg det.

Er bare så greit å ha et bilde i hodet på forhånd om hva som skal skje;)

Lykke til med terminen,spennende å se om det skjer noe snart!

Skrevet

Min sitter med hodet på min høyre side, rett oppunder ribbena. Så går ryggen hans bortgjennom mot min venstre side, rett oppunder ribbena mine, og på skrå nedover. Rumpa hans sitter nede på min venstre side, og begge føttene er godt planta rett ned i bekkenet mitt. Han sitter på et vis i hockey-stilling der inne. Sparkene hans går rett ned i bekkenet - og treffer blære, skjede, endetarm osv. Ikke spes. godt, men spark er jo tegn på at pjokken har det bra da. :)

Grunnen til at jeg går på overtid (fra om en halvtime, riktignok) er at de ikke vil sette igang en setefødsel, eller en sete-/fotfødsel. Sånn er det her i Trondheim i hvert fall. Hvis fødselen ikke starter av seg selv i løpet av ei ukes tid vil det bli keisersnitt på meg, ser det ut til. Hvis småtten ikke plutselig snur seg igjen da...hehe... :)

Jeg setter min lit til modningsakupunktur i morgen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...