Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I arbeidsavtalen min står det at den ukentlige arbeidstiden er på 37,5 time. Er dette inkludert eller ekskludert lunsj? Ville det stått 40 timer om jeg ikke hadde betalt lunsj? Kan jeg jobbe fra 8-halv fire med god samvittighet (og ha en halvtime lunsj)?

Jeg har ikke vært i jobben min veldig lenge og syns retningslinjene er veldig vage. Jeg spurte sjefen min for å være sikker men fikk et vagt svar tilbake. Jeg forstod det som at det egentlig er betalt lunsj men at det forventes at vi jobber 8-16. Vi har ikke overtidsbetalt nemlig, så jeg syns det er litt drøyt å forvente 8-16 dersom firmaet har bestemt at det er betalt lunsj. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 37,5 t pr.uke, og jeg får ikke betalt for pause. Jeg jobber kommunalt. Vi kan ikke velge når vi tar pause, den er inndelt i vaktene.

Skrevet

Jeg er ansatt i kommunen og har 37,5 t arb.uke. Jeg har betalt pause. Jobber altså 7 timer og har en halvtimes pause (=7,5 t pr. dag) Det skal så spesifisert i arb.kontrakten din om pausen er betalt eller ikke.. hvis ikke må du høre med de.. og få det inn i kontakten.

Skrevet

i min gamle jobb så jobbet jeg 37,5 pr uke fra 830 til 16 og jeg hadde betalt i lunsjen....for jeg måtte ta telefoner og kunder som kom innom!

så hvis du har betalt i lunsjen så regner jeg med at du må jobbe selv om du har lunsj??

Skrevet

Ja, eller at det er risiko for at du må jobbe når du hadde tenkt å ta lunsj. Vi kan ta en halvtimes lunsj, men må være på arbeidsplassen, og må være fleksible til å utsette eller avbryte lunsjen.

Skrevet

Det mest vanlige er at det er 7,5time jobb og 0,5t pause på en vanlig arbeidsdag. du har bare krav på betalt lunsj hvis du er tilgjengelig for arbeidsgiver i lunsjen (lunsjer i et rom hvordu vanligvis jobber)

Loven sier at vi har 40 timers arbeidsuke og at arbeidsgiver normalt sett ikke trenger å betale deg i lunsjpausen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...