Gå til innhold

Barberer dere dere nedentil før fødselen ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes å huske forrige gang at sykehuset ikke vil at vi skal barbere oss pga. infeksjonsfare eller noe slikt.

Men er ikke så kult å komme som en bushmann - litt greit å stusse litt.

Får jo ikke gjort det ordentlig da pga. magen som er i veien, men på sidene så det ikke vokser langt bort på hoftene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal barbere meg eg, vertfall trimme det, får se hvor mye eg får til etterhvert som magen blir større ;)

Skrevet

Mannen min stusset meg nedentil like før termin sist. Klarte ikke komme til selv :-P

Skrevet

Ja, jeg barberer meg før fødsel (og gjenom hele svangerskapet),men er enig at det er litt vanskelig mot slutten. Blir det for ille får mannen hjelpe til.

Skrevet

Jeg har ingen mulighet til å få det til... får bare stusse litt.. Skal love at de jordmødrene har sett så mye rart at de ikke hever øyebrynet en gang.

Skrevet

men særiøst..er det farlig å bruke hårfjerningskrem? for det gjorde jeg sist svangerskap :)lett å smøre på og dusje av skogen..hahaha

Skrevet

Oj, svir ikke det noe grusomt da? Kunne godt tenkte meg å fjærna noe buskvekster der nede, men har ikke sett noe til "saker og ting" på et par mnd :P

Skrevet

åhh..jeg har superdårlig humor no..men neida,,svir ikke synes jeg...bare under armene når jeg har barbert nylig..men syntes det ble tungt å barbere legger osv når jeg dro i bassenget så hårfjerningskrem begynte jeg med i fjor..genialt..hehe..

åsså måtte jeg le når jeg hadde skog siste mnd før fødsel,og tok en kur der nede,,og kom ut av dusjen og det lå hauger med hår igjen,,og musa så ut som huff,,"ja,som om den var syk og hadde fått cellegift behandling,,måtte ta to omganger"

Skrevet

Ka slags type hårfjerningskrem bruker du da? Har hatt litt dårlig erfaring med at de ikke tar ordentlig.

Na skal det jo sies at det er noen år siden sist da, så de er vel kanskje bedre nå...

Skrevet

Jeg lurer også på hvilken type dere bruker som er så god.... Har kun erfaring med VEET sin krem, og den er bare søppel!!! Tenkte jeg skulle vokse jeg, ihvertfall bikinilinja og så heller stusse fronten. Vondt som fy er det, men da er det ihvertfall borte ei stund!

Skrevet

Det lurer jeg på også! Har også dårlig erfaring med VEET sin.

Skrevet

flere typer,,men jeg fikk egentlig låne en...tror det er veet sin på pumpeflaske? og lot den være på ...ja..hvertfall 4-5 min der det virkelig var skog..har også hatt dårlig erfaring med hårfjeringskremer tidligere,men siste svangerskap måtte jeg ty til det og hårene kom da av..

Skrevet

Kjære, vene gravide kvinner... Klarer dere ikke å legge forfengeligheten bort for noen få uker? Det er sant som en her hadde fått tilbakemelding om: Man bør ikke barbere seg i forkant av en fødsel, fordi hårene faktisk har en funksjon - å forhindre infeksjon. Å barbere bikinilinjen (lyskene) er jo greit nok for de som gidder, men la for deres egen skyld la "fødeavdelingen" være i fred. :-)

Skrevet

Unnskyld meg, dinadina, men hvorfor skal ikke gravide få lov til å være forfengelige? Er det ting som kan gjøres for å øke velværenivået, være seg det å barbere bikinilinja eller stusse busken, ja, så må vi nesten få lov til det.... For min egen del er det ikke snakk om å snaue området helt, men pynte litt på....

Skrevet

Det handler også om velvære, ikke nødvendigvis forfengelighet. Noen synes faktisk det er ubehagelig å ha hår nedentil, og barberer seg derfor av den grunn.

Jeg bryr meg fint lite om hva de på fødeavdelingen måtte synes om utseende der nede, og jeg tror de også bryr seg fint lite om det :)

Har vært med på fødsler, og da er det ikke akkurat mors utseende nedentil, og hvorvidt hun barberer seg nedentil eller ei, som er viktig. Man registrerer det ikke en gang ;)

Skrevet

hehe nei det gidder jeg da virkelig ikke da jeg har super gigantisk mage allerede.

dere som vil barbere for all del gjør det, dere som ikke gjør det , dere er ikke di første,

så ett spørsmål, hva skulle dere ha gjort vis dere levde før høvelen og hårfjerningskremer ble oppfunnet ?

Skrevet

Og tenk visst det ikke fantes bil og sykehus osv osv osv...

Jeg barberer meg da jeg synes hår nedentil er ufyselig.

Jordmoren jeg hadde sist var glad jeg var barbert, gjorde jobben hennes mye enklere sa hun.

Og særlig om hun mått sy endel

At de fraråder barbering har jeg aldri hørt

Skrevet

Har barbert meg begge gangene jeg har fått, skal oxo gjøre det denne gangen.

Har aldri fått noe beskjed om at man ikke bør gjøre det. Nå sist fikk jeg høre fra jordmor at det var veldig fint at damene var det, for da fikk de sett bedre når babyen kom. og håret var ikke i veien når de sydde.

Skrevet

jeg kommer til å barbere,men håper det vokser ut "litt" så slipper jeg å være helt glattbarbert. det hadde jeg syntes hadde vært flaut.

Skrevet

Før i tiden måtte man som fødende påberegne å bli barbert nedentil ved fødsel. I ei eldre bok om graviditet og fødsel jeg har, står bla. akkurat det.

Jeg synes folk må få lov til å gjøre det som de synes er best. Det er jo en privatsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...