Gå til innhold

er jeg bare en overnrevøs mor eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som jeg skrev her inne igår, så er gutten min på 3 mnd veldig tett i brystet, surkler, hoster, piper veldig når han puster, hører det flere meter unna.

for meg høres det ut som at han er tungpusten.

var hos legen igår, han hørte at han var tett i brystet, fikk efedrin, og beskjed om å komme tilbake idag.

han var idag som igår. legen lyttet igjen, utapå bodyen.

sa bare at dte går over med efedrin. ring hvis han blir verre.

jeg var inne på RS virus, men han ville ikke høre på det. snakket om astma han.

har ikke en god mazgefølelse, vet ikke helt hvorfor.

stoler ikke på denne legen, han har litt dårlig rykte, er litt surrete osv.

men gutten min spiser bra da, og smiler fortsatt og virker i greit humør når han er våken. gråter mere enn vanlig.

veldig løs mage igår, skikkelig rennende. ikke avføring idag.

hadde dere bare avventet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skrevet et innlegg tidligere i dag, vi har gått i to måneder med en baby med surklete vondt bryst og masse hoste og slim. Vi har vært til tre forskjellige leger som har sagt "bare vent, bare vent". I dag gikk vi på barneklinikken og ble endelig tatt på alvor. Nå har det jo også gått 2 mnd men vi har ihvertfall fått astmamedisin og skal ha oppfølging om en uke.

Allmenntilstand er vel det viktigste, jenten min har vært i topp form, blid, aktiv, god apetitt osv men verst på natten. Det er derfor jeg har følt det er astma for det er jo ikke en sykdom med feber, nedsatt allmenntilstand osv.

Min erfaring er at det aldri skader med en annen mening, spesielt når det gjelder våre søte små for de kan jo ikke gi beskjed om hvor og hvordan det gjør vondt. Har du ikke tillit så vil du vel ikke falle til ro så masse lykke til!

Skrevet

Her hadde gutten veldig hoste å slim i lungene i en og en halv uke før jeg ringte legen. Fikk da effedrin! Ble jo bedre når jeg hadde gikk han det, men etter å ha måtte bruke det hver dag (iallefall om hveldene) i tre uker ringte jeg legen igjen!Hadde snakke med han fler ganger iløpet av de tre ukene, men fikk bestandig til svar at jeg skulle fortsette å gi han effedrin.

Men iallefall, etter 3 uker med effedrin ringte jeg på nytt til legekontoret å fikk time hos en annen lege! Hun lyttet nøye på han å sa at det pep i brystet hans når han pustet! Fikk ventoline, å det hjalp det:)

Etter en uke var jeg til kontroll hos han som hadde gitt effedrin å da hadde det tydligvis sluttet å pipe når han pustet, men fikk alikevel Atrovent i tillegg. Så nå går han å¨begge to! Hører tydelig at det surkler når det begynner å bli på tide med ny dose!!Her fant dem iallefall ut at det kunne være astma! Allmen tilstanden er sånn som dem hele tiden har vært å han er frisk å rask ellers.

Du kunne jo fått en annen til å lytte på barnet? det skader jo ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...