Gå til innhold

Er dette rier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Våknet tidlig til morgenen av litt mensmuringer nederst i magen. Når jeg stod opp kom det ut litt blodblandet utflod. Jeg ringte føden, som fortalte at kroppen nå gjorde seg klar til fødsel. Nå i kveld har jeg hatt sammentrekninger nederst i magen med tak i ryggen. Magen blir hard. Har ca 3 stk i timen. De er ubehagelige og vonde, men ikke SÅ vonde. Kan det likevel være rier? for kynnere skal vel ikke være vonde?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som sterke kynnere. Om disse takene blir på mer enn et minutt, bør du ringe jordmør/fødeavd. Jeg hadde sterke kynnere for et par netter siden, og dro ned på fødeavd. Der målte de fosterlyd/hjerterytme og styrke og lengde på kynnerene/riene, og konkluderte at jeg kunne dra hjem igjen. Men med beskjed om at jeg måtte komme tilbake om de ble lengre.

 

Ah, så spennende dager vi har da damer!! Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg og vil ha symptomer!! Er 2 dager på overtid, så jeg er utålmodig! Kjenner mye press i bekkenet og stikninger, men ingen antydninger til rier, så han er vel ikke helt klar til å komme ut ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver starten på min fødsel til punkt og prikke, jeg trodde ikke det var rier, fordi det var jo ikke sååå vondt, var på shopping uten å skjønne at fødselen var i gang. Men etter hvert måtte jeg puste meg gjennom dem. Fikk murringer i mage/rygg og blodslim kl.7 på morran, fra ca 14 var de jevnlige, og kl.22 begynte jeg å ta tiden (4-7 min imellom). Kl.01 var det 3 min imellom, vi kjørte til sykehuset, selv om jeg ennå mente dette umulig kunne være ordentlige rier, hehe (ville egentlig bare gå og legge meg, men samboer overtalte meg til å dra). Kom til sykehuset kl.02 med 6 cm åpning (!), og kl.11.21 neste dag ble jenta født. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...