Mamma Mirabell Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 jeg ahr to barn derfor 15 dager med sykt barn dager... Lilelgutt har fått astma og vi har søkt om ektra dager til å være hjemme med han.. Fikk søknaden innvilge tog det står ; du har rett på inntil 20 dager pr kalender år. Dette har jeg føtt et brev om og dette har min samboer fått brev om... Hmm lurer på hvordan dette egentlig blir da. Noen som kan regningen på dette?? Har brukt opp de 14 dagene jeg har på barna alt.. Har jeg da 20 dager ekstra til i åre tog minn mann?? Det hørtes mye ut.. tolker jeg det feil??
Ingen_nick_ledig Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Når man har to barn, har man i utgangspuktet 10 dager hver, ikke 15 som du skriver. Det er når man har FLERE enn to barn at man får 15 dager. Nå når dere har fått innvilget ekstra dager, har du og din samboer 20 dager hver totalt, de 20 dagene kommer ikke i tillegg til de opprinnelige. Sykt barn dager går forresten per kalenderår, så du kan ikke allerede ha brukt 14 dager da dette ble nullstilt 1. januar.
Mamma Mirabell Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2009 er det kalender år ja.. oki så bra :) men har man ikke egentlig ti dager når man har ett barn da ? og når man får ett til får man vel noen flere?? Min sjef har i alefall sagt at jeg har brukt opp 14 dager... ( sa det litt før jul) hmm sjekke litt her....:)
~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jo det er 10 dager på ett barn, og også på 2 barn. 15 først på 3 eller flere.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 HVis han sa det litt før jul var vel det i fjor, da. Og nei, du får ingen fler når du har to barn. Men når du får tre, får du fem nye dager til deg og fem til mannen. Men om du får åtte barn, får du ikke fler dager enn 15 i året av den grunn.
Mamma Mirabell Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2009 Takk for svar jenter.. skjønner jeg har misforstått ting her ja.... Etter at sjefen sa jeg hadde brukt 9 dager brukte jeg enda 5 dager til mener jeg så derfor jeg trodde det avr 15 iogmed at jeg ikke hørte noe mer om det...rare greier... Så fra nå av har da altså jeg og mannen min 20 dager hver på barna våre sant? hehe Ha det inn med teskje ja :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå