Gå til innhold

Jeg orker ikke ta vare på meg selv :(((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten at jeg er helt ødelagt. I morgen begynner skole igjen, og det har jeg liksom ikke tid til med to barn og oppussing og jobb.

Bare det å stå opp om morgene er et ork, det og legge seg er også et ork, det og spise er til og med et ork... ingenting er greit. Orker ikke dusje, tvinger meg selv når jeg ser håret mitt er alt for fettete.

Går helt på tomgang, var hos legen i dag, han sa jeg måtte spise jern, haddde jernalger på 8, og det skulle minimun være 10.

Jeg skal spise jern morgen og kveld og spise en kiwi ved siden av for det var mye c vitaminer visst som fanget opp jernet...-hvis jeg orker da. Ja, jeg orker visst skrive dette, men i fotrvilelse.

Det værste av alt, er at min mann er dritforbanna og skikkelig ekkel mot meg, han har nemlig ikke fått sex på det han kan huske. Jeg orker jo bare ikke, spredte vel bena så han kunne få tømt seg for 2-3uker siden, men hater å gjøre det på den måten. Han sa det til meg han følte vi ikke hadde noe forhold, og at jeg ikke brydde meg om han :( Jeg elsker han, men kroppen min ungere ikke, og jeg har nok med meg selv, noe han ikke skjønner noe av, han orker jo alltid meg sier han, iallefall hvis det komme til sex.

Fortvila :(

Tar i mot alt av tips og råd osv :(

Kan godt legges ut på skravle, kanskje får flere svar der???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du ta en prat med mannen din om hvordan du har det. Så må du snakke med fastlegen din og be han henvise deg til en psykolog. Det høres ut som du lider av depresjon. Kanskje vil det hjelpe også å prøve antidpressiva.

Du må også prøve å spise jern. Det blir ikke bedre av at kroppen din mangler viktige stoffer.

Lykke til :)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Har ikke så mye tips dessverre, men har lagt det ut på skravle på DIB for deg.

God bedring =)

Skrevet

Hei du.

Jeg skal gi deg det siste tipset du vil ha her i verden, men det funker: Begynn å trene littegrann. (IIIIk, ikke slå meg!)

Det hjelper faktisk. Gi det en måned eller så, og du vil garantert få resultater i form av energi og vilje/evne til å ta bedre vare på deg selv.

Det vil IKKE komme en gjeng vakre morsfigurer og si til verden at "Stopp, ser dere ikke at dama er utslitt" og dernest ta deg med til Pleieland der du får massasjer, omsorg, sol og varme. Du er faktisk nødt til å sette deg selv først innimellom, ellers blir det ofte slik du beskriver, og det er vel ikke noe artig liv for noen av dere...?

Skrevet

HI

HAr prøvd å trene for ikke så lenge siden, det endre opp i total utmattelse. Jeg hadde lyst til å grine, men klarte ikke, jeg orket ikke, kjente meg bare helt tom.

SKal prøve å gjøre litt av det du sier, kanskje ta meg en gåtur om kvelden, skal prøve

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg om dagene. Fikk en smell etter julen.

Alt er et tiltak og tvinger meg til å dusje, handle osv slik som du sier.

Så jeg føler med deg. Men jeg har hatt en fødselsdepresjon og får slike perioder innimellom.

Det bruker å gå over etter en stund. Lykke til, prøv å tenk gode tanker om deg selv

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Og B12? Kan høres ut som symptomer på det.

Skrevet

HI

De har sjekket alt som kan sjekkes sa legen. Alt var i skjønneste orden, bortsett fra jernlageret.

Skrevet

sjekk stoffskiftet ditt.

be om å ta alle prøvene dvs:

tsh

fritt T3

fritt T4

anti TPO

TRAS

og be om å få utskrift av tallene....

for å si det enkelt finnes det såkalte referanseverdier. disse er et gjennomsnitt av hva et friskt menneske har.

hva de som er friske faktisk har kan variere veldig.

om du fx er som meg, som er naturlig veldig hyper, vil du med blodprøver innenfor normalverdiene være zombie....

tsh bør være lav. mellom 0,1 og 0,5 (normalverdier sier opptil 1,5, da er jeg lenket til senga)

anti-tpo og tras bør være 0,0

fritt T3 bør ligge på 20 tallet et sted.

sånn ca.....

B12 er også et veldig godt tips! om det er feilien, kan sprøyter hver 3. mnd hjelpe MYE

Skrevet

man blir gjenre slapp og tiltaksløs når man har for lite jern i kroppen.

Så gjør som legen din sa og ta jenrtilskudd med Kiwi til eller evt svelge det ned med appelsinjuice. Så kan det være du føler deg litt bedre av det.

Kan det være du har vinterdepresjon da? Jeg selv er mere tappet for energi i mørketiden. Og trøtt og giddesløs. Men på langt nær som deg da.

Skrevet

Jeg tror ikke som de andre her at det er noe annet. Man blir faktisk utrolig sliten av lave jernagere og absolutt alt er ett ork. Jeg hadde 9 i jernlagere etter første fødsel og hadde det akkurat som deg. Jeg fikk tips fra fastlegen min om de beste jerntabelettene jeg noen sinne har prøvd (ingen andre har fungert tidligere) og de heter Ferro-Retard. Etter kun ett glass var jernlagerene mine oppe i 32 og jeg var i fin form igjen.

Jeg syns du bør prøve å forklare mannen din om hvordan folk med jernmangel føler det, eller be han lese på nettet om dette slik at han kan forstå at du bare ikke makter noe akkurat nå. Når du får opp jernlagrene og får litt tid på deg skal du se at du igjen har overskudd til sex og annet.

Lykke til.

Skrevet

HI,

Jeg satser på de mphs.

Takk for alle svarene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...