Gå til innhold

Hvordan takler dere jobbdagen? uke 11..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mye mer slitsomt å være gravid når en har barn fra før, har jeg funnet ut.. Er kvalm og trøtt og ser i kryss iblandt når jeg sitter ved pc-en på jobb. Har ikke sagt noe til kollegene ennå, men må vel snart kjenner jeg. Vurderer om jeg skal be om f.eks 40% sykemelding et par uker så jeg får pusta ut litt innimellom. Men har liksom lyst å klare meg uten og...ikke lett:) Hvordan er deres dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takler ikke jobbdagen og er sykmeldt, vært det i 5-6 uker nå. Er ekstremt kvalm og har i tillegg en meget stressende jobb. Nå kjennes det ut til at jeg kan være på bedringens vei (tre dager på rad uten å spy...), så jeg håper å kunne gå ut i aktiv sykemelding om et par uker! :)

Jeg meker også at det er litt mer slitsomt med en aktiv unge på halvannet år hjemme denne gangen ja.. ;)

Lykke til! :)

Skrevet

Takler jobben ganske dårlig nå (er i uke 10 jeg da, men svarer likevel). Er lærer på ungdomstrinnet, så jobben krver jo utrolig mye energi fra meg, jeg må jo være profesjonell og møte opp til timer med godt humør og gi og gi av meg selv i 45-90 minutter i strekk, det er tidvis ganske intentst og tøft. Så kommer alle møtene, alt "maset", friminuttsvakter, forarbeid, etterarbeid, halvtårsplaner osv på toppen. Dagene går rundt, men det er tungt!

Hjelper jo ikke på at jeg også må hente og levere de to minste i barnehage hver eneste dag (mannen går til jobb, jeg må kjøre et stykke og barnehagen ligger på veien), komme hjem og skulle være en opplagt mamma til dem, hjelpe eldstemann med lekser osv. Slumrer av under barne-tv og er helt skutt når kvelden kommer og ungene endelig er i seng. Legger meg tidlig, men er jo nesten mer trøtt når jeg våkner enn når jeg gikk å la meg føles det som.

Vil helst ikke ha sykemelding enda, føler jeg skal klare dette litt til, er jo snart over i 2.trimester og da pleier ting å letne litt av seg selv.

Skrevet

Hm.. ja, jeg spyr heldigvis ikke da. Høres ut som du har det litt verre enn meg! Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vurdere hva som er "gyldig" grunn til å be om delvis sykemelding. Vel vel, får se hvordan resten av uka blir først.

Lykke til du og!

Skrevet

Jeg jobber bare 20 prosent stilling, og det er et ork egentlig , mest pga av et lavt blodtrykk 90/50. blir fort sliten ( svimmel)

Nå må jeg jo tilføye at jeg har vært hjemme de siste 4 årene pga rehabilitering/attføring pga mistanke om ankyloserende spondylitt.

Jeg har barn på 4 og 6 år fra før og kjenner at det er slitsomt innimellom ( for de er aktive og krever jo sitt:)

Jeg er 11 fullgåtte uker idag, og var veeeldig dårlig hele desember, det har heldigvis så godt som gitt seg, bedre med lavt bt istedet for kvalme:)

Skrevet

Uff, ja, kjenner til det! Jobba som lærer under forrige svangerskap. Hektisk!! Det var første barnet, så jeg hadde anledning til å ligge pal på sofaen fra jeg kom hjem fra jobb til jeg la meg. Det gjorde jeg som regel og!

Skrevet

Jeg blir også litt svimmel innimellom, men da sitter jeg bare i ro og later som jeg tenker. Ellers synes jeg det går bra, på tross av stress og litt lange dager. Jeg tenker at vi er jo ikke syke, og det er viktig at vi prøver å holde ut litt på jobben, og heller legge oss tidligere om kvelden. (Dersom det ikke er andre plager enn normal slitenhet).

Etterhvert som vi forteller det på jobben, er det jo mulig å få litt mer forståelse for en pause ekstra eller annen tilrettelegging.

Mannen min og jeg er iallefall enige om at det er best for meg psykisk å være på jobb blant kolleger og ha arbeidsoppgaver.

Skrevet

Er også i uke 11 og trøtt og kvalm...

På jobb er det ikke til å holde ut innimellom,jobber 60 % så har et par dager fri i uka heldigvis..

Fortalte sjefen for ei stund sia og det hjelper at hun vet hvorfor jeg er som jeg er innimellom.Skal prøve å greie meg uten sykemelding,men må innrømme at det er ganske så slitsomt til tider.Har også to unger til som trenger meg og en mann som jobber offshore så det tar på å være gravid denne gangen merker jeg...

Skrevet

Jeg er bare 7+0 men også sååå trøtt! Har sovet 11-12 timer om natta hele ferien og nå som jeg er tilbake i jobb så er jeg såå sliten. På mandagen sov jeg 3,5h på ettermiddagen/kvelden etter jobb! Blir litt stressa når jeg ser at dere som allerede er i uke 10-12 fremdeles er så trøtte, lurer på hvor lenge jeg klarer å være så her trøtt. Og når det er sagt så er det nok tid å slå sammen PC'en å komme meg i seng - jeg har en date med puten min tror jeg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...