Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 eg har glemt å hente meg nytt skattekort.. eg er jo så "smart" at eg trodde det varte 1 år.. og eg fikk det i september... men fikk beskjed idag at eg måtte komme med nytt.. eg får lønn den 20 januar, er det forseint å levere det inn før lønna kommer?
Gjest -<<- Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Du skal ha fått det i posten automatisk, så ring og mas på skatteetaten. Om det er for sent for lønn kommer an på din arbeidsgiver. Mange arbeidsgivere utbetaler dessuten lønn på fjorårets skatteprosent om man ikke har fått levert skattekort, særlig om man spør pent. Andre er kjipe og trekker 50%.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Je, det er nok for sent. Men får jo dobbel lønn februar da. Kult det da.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 eg får stikke innom til de i morgen å høre. eg må ha lønn denne mnd. kan ikke låne mer hos mor eller far :s HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 ups... hva med meg som er sykemeldt.... vil nav godta det så sent? er skikkelig krise her om jeg får feil skatt
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 NAV får det tilsendt Automatisk fra skatteetaten. Så du skal ikke levere noe der.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Får ikke dobbel lønn i februar fordet da! Man får evt. igjen på skatten neste år
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Mener at nav får overført skattekortopplysninger nå direkte fra skatteetaten. Når det gjelder trekket i januar skal arbeidsgiver bruke skattekortet for ifjor hvis du ikke har levert nytt kort. Dette gjelder kun for januar, det er unntaksbestemmelse. Ellers vil de trekke 50% for februar osv hvis du fortsatt ikke leverer skattekort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå