Gå til innhold

Kjennes ut som underlivet "deler" seg...


FruMamma med nr 2

Anbefalte innlegg

Har hatt en del "voksesmerter" i jula og har til tider nesten ikke kunne rørt på meg. Nå idag så har jeg hatt litt nedpress og det kjennes ut som nderlivet deler seg...Merker ingenting i lysken, men rett og slett i underlivet. Det kjennes egentlig ikke ut som voksesmerter heller. Har også litt vondt i korsryggen, men vet ikke om dette er pga at vi har en syk 4 åring i senga sammen med oss for tiden. Hun tar litt stor plass:)

 

Min forrige fødsel startet rett og slett med rier, men husker ikke om jeg kjente noe i underlivet i den forstand....

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Har termin i midten på februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt siste svangerskap kjente jeg også en følelse av at bekkenet og underlivet "delte" seg, eller ble presset fra hverandre. Slik hadde jeg hele den siste måneden. Barnet lå såpass langt nede i bekkenet da at det presset på selve bekkenet tror jeg. Under fødselen var jeg overbevist om at jeg ville bli delt på midten... Slik kjenner jeg det ikke ennå, men er forberedt på det likevel. For hver gang man er gravid blir det litt romsligere inni der, og barnet synker tidligere og lengre ned og det kan være ubehagelig. Men ingenting å engste seg over egentlig. Bare bra at det har funnet sin "startposisjon". Men hvis det er i kombinasjon med sterke og regelmessige kynnere som gjør vondt bør du nok kontakte føden. Men du er nok ikke der ennå. Jeg har termin 19.febr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres litt ut som bekkenløsning&dette kan opptre i mange varianter.. Sliter veldig med bekkenløsning selv, med at det kjennes ut som om underlivet kan 'dele' seg, hvis for jeg tar for bråe bevegelser. Men jeg har i tillegg MYE smerter spesielt nedover lysken og en del ganger i korsryggen når jeg har 'overanstrengt' meg..

Ellers er det jo bare å ta kontakt med jordmor eller lege for å høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var hos jordmor i går på ktr. Babyen har snudd seg nå og hodet ligger veeeeldig langt ned i bekkenet uten at det er festet. Det trenger ikke feste seg heller nå den andre gangen. Jm trodde det var dette jeg kjente og jeg kjenner også liv på en annen måte nå enn tidligere.

 

Så det var nok bare hodet som presser mot bekkenåpningen som allerede er mykt fra før:)

 

Takk for svar uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...