Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Babyen min har alltid vært tørr bak ørene, litt sånn sårt og tørt. Men jeg har bare latt det være siden det ikke virket som det plaget han. Nå er han snart 8mnd og er fortsatt tørr, så jeg tenkte jeg kunne prøve å smøre med litt babyolje. Har gjort det 2 ganger de i løpet av de siste 3 dagene, og idag har han blitt knallrød rundt hele det ene øret, antagelig fordi han klør!! Syns så synd på han, og det er min skyld Han tar seg til øret hele tida, og har klort seg selv til blods fordi han klør.. trodde babyolje skulle være det mest sensitive jeg, og helt ufarlig? Den har iallefall gitt min en kraftig kløe What to do???
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Dytter, min og har sår bak ørene (5 mnd)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Det fikk babyen min ogsaa ved rundt 8 mnd. og hysteriske meg dro til barnelege... Han ba meg smoere med en fet krem, type a-creme bak oerene saa mange ganger som mulig om dagen helt til det ga seg fordi det kloer for babyen. det gjorde jeg, og det gikk bort, jeg har i ettertid passet paa aa toerke godt bak oerene etter hvert bad, og hver gang det ble antydning til at det kom tilbake har jeg smurt foer det har faatt tid til aa bryte ut igjen. det var visst en form for svak eksem. vet jo ikke om dette er det samme, men funket iallefall for babyen min:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Lillebror har atopisk eksem og sliter med at det revner mellom ørene og hodet (i feste) og han får sår og stygge skorper som han klorer av. Løsningen for meg er å tørke forsiktig men godt etter bad/dusj og smøre på med locobase repair. Selges på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå