mamo82 *2 jenter* Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hvis dette fortsetter, vil jeg få større rumpe enn mage! Rart, det der.. etter en drøy mnd med dårlig matlyst har det endelig begynt å komme tilbake til normalen, og etterhvert mye mer enn det! Får så hinsides stor matlyst på kveldstid, ellers på dagen er det ganske normalt. De siste dagene har jeg uten problemer smurt i meg 4 solide brødskiver til kvelds, og enda hatt lyst på MER?! (I går spiste jeg en skål frokostblanding i tillegg til de 4 skivene... *matvrak*) Er 14 uker nå, men hadde det aldeles ikke på denne måten sist jeg var gravid. Satser på at det er forbigående.. ;o)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Haha, er litt lenger på vei enn deg, men spydde frem til uke noenogtyve. Etter kvalmen gav seg har appetitten virkelig blitt vekket her også. Spiste grove rundstykker til kvelds for en time/halvannen siden og er sulten igjen. I går spiste jeg både skiver og havregrøt i løpet av en 2-3 timers periode. Hjelpes! Er jo mye større denne gangen enn sist (da var matlysta mindre + at jeg bare var fysen på sunne ting som salat og knekkebrød og sånn), men har nå i alle fall klart å peile meg inn på litt sunnere matvaner enn før jul...
3 prins på vei Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg er i uke 17 og har det også slik. Syns egentlig ikke at det er så morsomt lenger. Sluttet å røyke da jeg ble gravid, så jeg får de kiloene i tillegg. Har nå sluttet å drikke brus, men spiser som du sier 4 store brødskiver til kvelds, og har lyst på mer. HJELP!!! Håper det snart går over. Hvor mye har du lagt på deg?
mamo82 *2 jenter* Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2009 Greit at det man trør i hodet et sånn høvelig sunt, ja! Jeg har heldigvis ikke lyst på godis eller potetgull, bare masse brød med kaviar og majones.. hehe.. kunne vel vært verre.. Vi får se det positive i det - vi spiser hvertfall ikke søppelmat, da!
mamo82 *2 jenter* Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2009 Ikke moro å gå å vente på at kiloene skal komme, nei. Som jeg sa over: Vi spiser i hvertfall ikke så mye søppelmat.. ) Jeg har lagt på meg bare 1 kg til nå, men det baller nok fort på seg, regner jeg med!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Altså...er det ikke vanlig når man er gravid da? Må man ikke forvente å få matkick? Det er jo hormonene som gir deg matlysta...enen får du tvinge deg selv til å ikke spise mer når du synes det er nok da elelrs får du bare spise og spise da...er ikke stort å gjøre med det,,,..det er vanlig å legge på seg. Jeg pleier å spise tyggegummi når jeg har kjempe godislyst...eller spis frukt istedetfor snop. Mye man kan gjøre..kanskje du egentlig bare kjed spiser og vil ha noe å spise på...kjøp deg en haug med kjærligheter på pinne :-P
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Jeg må si at jeg er i samme båt som dere ja...kun 6 uker på vei og allerede ekstremt sulten. Spiser hele tiden...knekkebrød med kaviar og ost går det mye av...mmm...må ha noe salt..lagde skikkelig god kveldsmat til meg og mannen min...hehe...ikke noe dagligdags akkurat..han legger vel på seg han også ) så sulten igjen en halv time etterpå, spiste igjen og nå er jeg pina meg sulten igjen...huff...hvordan skal dette ende.. prøver å spise sunt i hvert fall...
En blå å en rød:) Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 åååh, så bra det ikke er bare meg!! Spøy jo i hele desember, gikk jo bare ned og ned å ned...spydde galle hele j*** mnd, men å få noe hjelp? NEEIDA, VAR VANLIG Å VÆRE LITT KVALM...*mumle sint* men uansett, kvalmen er borte, å matlysten er jo tilbake for fullt... Må spise annenhver time ellers romler magen av sult!! Kommer til å ende opp som en flodhest hvis dette fortsetter!! la på meg 20 kilo sist... ser ut som det blir det dobbelte denne gangen... (har ikke veid meg siden i sommer...tørr ikke! har ikke vekt her hjemme heller...thank God...Var 62 kilo i sommer da, er sikkert 70 nå snart..hihi)
meg & lillegullgutten Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Jeg spiste også masse da jeg var gravid med min første. det gikk mest i karbohydrater på meg også. jeg gikk opp over 30 kg. Vær forsiktig med å spise så mye så tidlig for det blir blir nemlig værre på slutten. Sliter ennå med vekta etter første mann. Ikke spis for to sier nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå