Gå til innhold

Kynnere hele tiden - hvor ofte er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23 uker på vei og har hatt kynnere i over en måned, minst. Først kom det kanskje 5 ganger daglig, og mest mens jeg lå i ro (det var iallfall da jeg kjente det), så de neste ukene kanskje 10 ganger daglig (i våken tilstand vel å merke) men nå etter juleferien når jeg har begynt å jobbe igjen kommer de hele tiden!!! I tide og utide, mens jeg jobber, mens jeg går, mens jeg bøyer meg, mens jeg sitter, mens jeg ligger. Stadig vekk strammer det skikkelig i magen og jeg må "stoppe opp litt" og massere magen og ta det litt med ro. Føler det er mest ubehagelig hvis de kommer mens jeg er i aktivitet. Skal til jordmor om en uke og skal nevne det da. Er dette noe som kan være grunn til bekymring, slik at jeg må ta det mer med ro? Er det vanlig å øke sykemeldingen for dette? Hva opplever dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også hatt dette siden uke 15-16,sa ingen ting på UL trodde det var babyen som beveget seg,men ser jo nå at det ikke er det,så jeg ringte føden siden jeg ikke skal til jordmor før om 3 uker,de ville ha meg ut til skjekk,for og se atikke livmormunnen (tror jeg) åpnet seg,det så helt fint ut og ikke noe og bekymre seg over. Kunne heller si ifra hvis det ble verre og mer av dem.

Kunne komme hvis man hadde en infeksjon så de tok noen prøver.

De mente at jeg sikkert kom til og bli plaget av dette og at de kanskje ville bli vondere lengre ut i sv.skapet.

Vet ikke om man må ta det mer med ro,det var derfor jeg ringte siden jeg er sykemeldt og har vært det siden uke 10 og er dårlig og gjør svært lite,trodde man fikk dette når man var mer i aktivitet det var sånn for meg sist jeg var gravid helt på slutten når jeg gjorde spesielle ting,trodde det var et tegn på at man skulle ta det med ro,så hvis det stemmer så ser det ikke ut til at jeg kommer meg i jobb igjen:(

Skrevet

er 20+2 nå.

Skrevet

OK, takk for svar. Er 20% sykemeldt og det har fungert helt supert hele tiden, men ble litt bekymret nå etter nyttår. Er veldig hektisk og mye stress på jobb. Elsker å jobbe og har lyst til å holde ut lengst mulig men kjenner nå at kynnerne kommer i ett sett, føles nesten som det økte på dagen da jeg begynte å jobbe igjen etter jul. Skal nevne det for jordmor og lege neste uke hvis det ikke har roet seg, så får vi se hva de mener.

Skrevet

Hei, jeg har sendt deg en melding, jeg nekter å tro at noen har flere kynnere enn meg.

Er 20+3 på vei, 100% sykmeldt med så og si konstante kynnere. Har fått ordre fra legen (og kroppen) til å ligge flere timer om dagen. Det ER så kjedelig, men veldig nødvendig.

Klem

Skrevet

Takk for mail, har svart deg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...