Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Det har jeg. Søstra til mannen min skulle til mora si på middag. Mannen min og jeg også. Lurte da på om hun kunne svippe innom for å hente oss. Ca 100 meter omvei for henne. Hun forlangte bensinpenger!! Hahaha--mannen min slang en 50 øring i fanget hennes. Makan! En annen gang skulle vi til svigerfar og han foreslo at vi kunne sitte på med hun samme, altså søstra til mannen min. Vi ringte, men hun kom med følgende: 1. dere skal stå klare utenfor døren når jeg kommer 2: jeg skal ha bensinpenger da det koster 5 kr å starte opp bilen. Det endte med at mannen min og broren nekta å betale og vi måtte ta taxi. Vi har aldri spurt henne om noe etter dette!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Nei, heldigvis ikke. Men når jeg tenker meg om har jeg kanskje vært litt råtten selv, for jeg har glemt å betale svogers for fløten jeg spurte om de kunne ta med da vi hadde dem på middag i helgen (oppdaget mens de var på vei at min egen var gått ut på dato)...
mamarama og lille banan Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 samboeren min kjørte seg fast i brøytekanten under et voldsomt snøfall. en kar med brøytetraktor som brøytet private oppkjørsler i nærheten kom han til unnsetning, og spurte om han ville ha hjelp. samboer takket ja, det tok kanskje fyren 5 minutt å få ham opp fra brøytekanten. sambo ville uansett ha stått i veien for brøytetraktoren om han hadde blitt stående. etter å ha trukket ham opp krevde karen 200 kr for hjelpen...samboeren min trodde han tulla, men neida...han hadde ikke kontanter på seg heller, men da skulle fyren sende regning, og skrev opp registreringsnummeret på bilen vår. nå er bilen registrert på meg, og det kom heldigvis ikke noen regning. men er det virkelig mulig å være så kjip? hadde han sagt på forhånd at han skulle hatt noe for det, hadde det vært mer greit. ble litt forbanna ja!
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Har en festlig svigerinne jeg også, alt for lang (og gjenkjennelig....siden jeg har fortalt den til alle som har vert villig til å høre...) for siden her, selv om din kanskje vinner i ren smålighet.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Stesvigerfaren min er utrolig gjerrig. Når han bad på kaffi, sa han at vi måtte ta med kaffi selv. Men vi skulle få trakte den der hvis han ville... Samme mannen gikk rundt på danskebåten og drakk fra glass som folk hadde satt fra seg rundt omkring. Han nektet å betale for alkohol når han kunne få det gratis. Han tar også med seg tomflasker fra hjemmene til folk han besøker. Det synes jeg er direkte frekt, selv om de fleste ikke må gå fra gård og grunn av det.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Når vi var ca 14 år skulle jeg og ei venninne bo hos ei anna venninne mens foreldrene var i syden ei uke. Hun hadde fått penger av foreldrene sine til mat, men vi måtte betale maten vår selv... Ellers har jeg for tredje gang nå fått lapp i postkassa av et lokalt fotballag der de informerer om at de kommer den og den datoen å henter flaskene våre, for de skal nemlig på tur! Trur ikke det, nei...hadde de enda spurt pent når de kommer på døra, men det gjør de heller ikke. Ellers har vi heldigvis venner der det går mer i at det går opp i opp i det lange løpet. Hadde ikke tenkt på å betale for fløten engang dersom jeg bad et vennepar på middag og de måtte ta den med =P Neste gang er det omvendt! =) Svigermor er ikke gjerrig, men si jeg skylder henne 36,50 og jeg betaler henne 40(gjør jo ofte det uten å tenke mer på det) så er hu veldig nøye på å gi meg igjen 3,50 =P Skyldte svigerinna mi 41,- som svigermor skulle ta med til henne - jeg gav henne da 40(Det var det jeg hadde) - og jeg mistenker at svigers la ut for den ene krona som mangla, haha!
Spanskeflua Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 En jeg kjenner forlangte å få tilbake hvert eneste sigarettpapir noen lånte, og tyggis også... Kjæresten måtte kjøpe øl hos han hvis de var på privatfest og hun var fri...samt at hun måtte betale for hver eneste sigarett hun tok/fikk hos han...
Sivalur Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Ja, hadde en eks som var grisk rett og slett. Jeg hadde skaffet ham en 3-roms leilighet midt i byen i en stor by i Norge, billig var den også. Selv studerte jeg i et annet land. Da jeg var på ferie i Norge og bodde hos han, som regel en måned i strekk pga lange ferier på mitt studiested, måtte jeg jo betale for min hybel på mitt studiested, samt reise frem og tilbake, likevel forventet han at jeg betalte halve husleien når jeg var der på besøk. Mat spleiset vi selvsagt på, men syntes det var litt drøyt at jeg skulle betale dobbel husleie de månedene jeg besøkte ham.. Første bursdagen min mens vi var sammen fikk jeg et kort som han hadde laget selv og skrevet på et dikt som han hadde kopiert fra et annet kort i en butikk... høres jo søtt ut kanskje men der og da var jeg litt overrasket. I etterkant skjønte jeg jo at det var griskheten som hadde slått ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå