Gå til innhold

Når tar man evt. tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og 4+2 i dag (tror jeg:) ).. Syntes det høres så utrolig koslig ut å få se fosteret på tidlig UL, og lurer på hvilken uke det er vanlig å gjøre dette?

Regner med at privat UL er det jeg må kontakte når jeg ikke har noen spesielle plager eller sånn for å få en på sykehuset, eller hvordan fungerer dette?

Lever litt i en dis her om dagen, småen er planlagt men det er ikke noe mindre skummelt likevel! Gleder meg så utrolig masse <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun vært til tidlig UL av medisinske grunner, så jeg er blitt henvist av lege. Du kan også bestille privat, f.eks hos Volvat, da koster det vel ca 1000 kr tror jeg.

Jeg har vært i uke 6,7,8 og 12 så langt i de ulike svangerskapene og skal nå i uke 11 (neste uke). Av de så synes jeg nok at den i uke 12 var mest artig fordi den lille beveget seg bitte litt og vi kunne telle fingre, tær osv. Uke 8 vr også ganske ok, fordi man da blir veldig beroliget når man ser hjerte som slår, ser man det da så går det omtrent alltid bra.

Ville nok anbefalt mellom uke 10 og 13 om jeg skulle betalt for det.

Skrevet

de er vanlig å gå på UL i uke 17-19.

i mitt forje svangerskap så hade jeg en lett blødning i uke 6 å da fikk jeg en tilig UL. :-D

Skrevet

Hvis du søker på nettet (google) etter privat UL + hjemstedet ditt (nærmeste by evt.) så kommer det sikkert opp en del forslag på hvor du kan få tatt en tidlig UL.

Holder med hun over som sa 10-13 uker er "gøyest". Selv var jeg i uke 6, og fikk "bare" sett en liten flekk med et hjerte som banket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...