Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Bare lurer på hvor mange av dere jenter som er eller har vært sykemeldte pga bekkenløsning.. Lurer også på hva dere jobber med???
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 jeg er 100% sykmeldt...jeg jobber en plass med masse løft og sidelengs jobbing..stå jobb hele dagen...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 kan jeg spørre om hvor langt på vei du var da du ble sykemeldt.. Var det legen eller fysioterapauten som anbefalte sykemeldingen? Jeg lurer, siden min jordmor har anbefalt sykemelding...men har ikke lov til å sette diagnoser..mens min fastlege ikke er innteresert i å gi sykemelding siden jeg har den jobben jeg har... takker for svar
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Er 50% sykmeldt, og har vært det siden ganske tidlig, siden jeg først slet med ekstrem tretthet, og senere bekkenplager. Jeg er likevel ikke så hardt rammet at jeg ikke kan jobbe i det hele tatt, men det må tilrettelegges og jeg må ha mulighet for litt fri innimellom. Jobber på kontor, og for meg er det verst å sitte stille lenge, og i tillegg har jeg kontor opp en trapp som er ufattelig vond å gå i..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 jeg var 2mnd på vei denne gangen...det var legen som sykmeldte meg...men det her er min nr to..med vesla ble jeg sykmeldt etter 5mnd... men hva jobber du med??
mamo82 *2 jenter* Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 100% sykemeldt (får svangerskapspenger pga jobben er utløsende faktor til at jeg ikke kan jobbe i sv.skapet). Jobber i ambulanse; tunge løft, bæring og dårlige arbeidsstillinger. 100% s.m. fra uke 10.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 hi her... jeg jobber i barnehage.. mange tunge løft og mye gå tur med småtassene... Det sliter på kroppen min, siden det ikke er så lett å bevege seg korrekt slik fysioterapeuten min anbefaller... ifølge legen er det ikke verre på jobben en hjemme....syns det var så rart, derfor jeg spør... er gravid med fjerde barn i uke 25, så det er jo mye tunge løft hjemme også når jeg kommer hjem etter arbeidsdagen.. ikke mye ro å få.. godt jeg får noen svar her, for da vet jeg litt mere om hva som kan være vanlig..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 hmm..jeg ble sykmeldt fult nå..sånn att jeg skulle klare de daglige oppgavene hjemme..og ha overskudd til vesla og samboern.. jeg har en plan for hver dag...prøve gå tur... støvsuge,henge opp klær osv..sånn att jeg har ting jg må prøve å gjøre i løpet av dagen...pluss slappe av innimellom.. jeg er bare 14 uker på vei...så blir en lang tid hjemme...men jeg skal jo fungere etter svangerskapet oxo...å helst unngå att det her blir varige plager... du burde kanskje snakke en gang til med legen din..forklare han att det er en del smarter der du sliter med... å att du har personer hjemme som trenger deg oppegående så lenge som mulig.. om du ikke blir 100% så hvertfall 50% da..til å begynne med..for å se om det hjelper deg...
jordbærsjokolade Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Merkelig lege du har! Jeg ble sykemeldt i 3 mnd ca pga noe legen trodde var isjias. men isjiasen ga seg ikke og jeg har nå fått diagnosen bekkenløsning Fysioterapauten min anbefaler meg ikke å jobbe i det heletatt. Kan du ikke få din fysio til å skrive til legen din? Ikke verre enn å gå hjemme liksom, men man skal jo fungere også da. Og hvis du har tre barn hjemme burde jo legen din i hvertfall se behovet ditt for sykemelding. Det blir jo løfting for deg fra du står opp til du legger deg det? Kjenner jeg blir provosert på dine vegne:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 takker for flott tilbakemeldinger skal snakke med fysioterapeuten imorgen den dag... han sa nettop det samme at jeg skal jo også ta vare på mine tre barn!! trodde nesten jeg var rar, som også ble provosert av min lege...men da er det jo litt rart. hilsen Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå