Gå til innhold

Stellebord..! noen tips/erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fælt på hvilken løsning jeg skal velge...begynner å få litt dårlig tid også-4 uker til termin!:D

har sett på med integrert badebalje,men lurer på om jeg skal gå for en vanlig kommode med stellematte oppå og badebalje for seg selv...?!

er det ikke slitsomt å måtte sitte på badegulv ol når man skal bade/stelle babyen??! litt rådvill her assa-fint med noen tips og gode råd på løsninger!:DD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

jeg hadde først tenkt å kjøpe en på rudo...men så begynte jeg å tenke litt:

- badebaljene er knøttsmå i de stellebordene hvor de er inkludert

- det blir VÅTT på badet når de bader i stellebordet, og baby vokser seg fort sterk nok til å plaske skikkelig!

- de atellebordene med ordentlige skuffer ol er ofte veldig dyre

- hva er vitsen med møblet når baby ikke lengre kan bruke baljen?

Ergo:

Vi får svigerfar til å snekre en kommode etter vårt ønske med skikkelige skuffer og stor plate på toppen. Så kjøper vi større badebalje (ikea el barnas hus f eks) og stellepute løst. Da kan vi bruke kommoden også når baby er ferdig med bleietiden! I starten tar vi baljen opp på toppen av kommoden, etterhvert setter vi den inn i dusjen (når det blir mye plask). Vi er selvsagt heldige som får hjemmesnekret, men ellers hadde jeg kjøpt en kommode på ikea + løs balje og pute. Blir ikke så dyrt heller:D

Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring. Men skal kjøpe ett stellbord med badebalje i.

Ville bare tilføye noe:

Badebaljen kan du uansett ta ut når barnet er for stort. Å da kommer det en ekstra skuff =)

Skrevet

Vi har en stellematte oppå vaskemaskinen. Utrolig billig OG plassbesparende. Og vi bruker den til Synne enda (hun er 1 år og 7 mnd). Har en baderoms hylle ved siden m 4 skuffer, og der ligger bleier og klær.

Skrevet

vi har faktisk kjøpt en fin stellekommode på Jysk, med 4 hyller og masse lagringsplass til bleier osv. Og så har vi stellematte oppå den igjen. Skal bruke balje til jr, når han kommer. Og jeg skal kjøpe balje med stativ, så man slipper å ligge på alle 4 når man skal vaske minsten. Dette ble mye rimeligere enn om vi skulle kjøpt stellekommode med integrert balje (som alltid er for liten uansett) på en babybutikk. Lykke til

Skrevet

Vi har en kommode med badebalje i. Plate på toppen, med stellematte på. Når jr var liten, badet han i baljen mens den sto i kommoden. Fin arb.høyde for den som bader babyen. Når han ble større og begynte å plaske, så tok vi ut baljen og hadde den inni dusjen istedet. Plass til klær og bleier og alt annet vi trenger i skuffene i kommoden. Men du må jo ha plass til den da..

Skrevet

Du er ikke alene om å ha dårlig tid, hvis det er noen trøst. Jeg har termin i dag. Vi har bestemt oss for å kjøpe Ikeas vegghengte stellebord, fordi det er det eneste vi har plass til på badet. (Dvs, det finnes andre vegghengte stellebord, men de koster fire ganger så mye.) Dessverre er Ikeas stellebord ute av produksjon nå, fordi det måtte gjennom sikkerhetstesting osv. Når det kommer tilbake i butikken får vi ikke noe svar på...

Håper jo at småten kommer i løpet av noen dager nå, så han kommer nok før stellebordet sitt. Enn så lenge kommer vi til å legge stellematte på oppvaskmaskina og stelle ham på kjøkkenet. Vi har jo vann der også, så ungen skal nok bli ren og fin uansett. Men det ville vært kjekt om det stellebordet dukket opp i butikken snart igjen da. :) Badebalje har vi arvet av naboene, så den er i hus.

Skrevet

jeg hadde Troll stellebord med stellematte og bebe-jour badebalje med stativ til førstemann. Veldig greit. Brukte stellebordet lenge, det har hjul - praktisk for oss på vårt bad. En skuff og to hyller til å ha kurver med tøy og bleier i. Badebalje med stativ var vedig fint den første tiden, sitte på kne ved balja gjorde jeg nok av på tur etc. Når han satt selv, brukte vi samme balja inni dusjen. har gjort om badet i mellomtiden, så nå blir det hjemmesnekret stellebord som passer over badekaret mht. gulvplass. og gjenbruk av badebalja m stativ.

Skrevet

balje med stativ hørtes ut som en smart løsning...hvor får man kjøpt slikt da? :)

Skrevet

oj,oj,oj- føler nesten jeg har all verdens tid jeg nå i forhold til deg! Så spennende-misunnelig altså! :) noen tegn på at det snart er igang da?? masse,masse lykke til!!:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...