Gå til innhold

maxi cosi bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg venter mitt første barn i mai.. så har derfor begynt å tenke på å kjøpe inn litt utstyr allerede nå.

Har sett på maxi cosi bilstoler... er disse bra?

Ser de kommer i mange forskjellige utgaver.. isofix,cabriofix osv... hva skal man velge?

Håper på mange tips og råd fra dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

isofix er en måte å feste stolen til bilen, det er altså en tilleggsdel som du fester i bilen og videre fester bilstolen i, altså cabriofixen. Den har vunnet best i test flere år på rad, vi hadde den til nummer en og kommer til å bruke den samme stolen nå.

Skrevet

Maxi Cosi er en kjempegod stol. Vi hadde uten base, og synes at det var helt greit. Kommer ikke til å kjøpe base når vi skal bruke den til neste barn. Det eneste du må passe på er at den kan festes i bilen din (har opplevd at i enkelte biler var selene for korte).

Skrevet

Har selv Maxi Cosi Cabriofix, men ikke fått tatt den i bruk enda. Det er en veldig populær stol, og har som nevnt over vunnet flere tester. Den har liten vekt, og derfor lett å bære med seg.

Cabriofix er typen stol. Isofix er en festeordning i bilen.

Man får to typer baser til,(som skal stå i bilen), og så fester man stolen i basen. Da slipper man å feste stolen med beltet hver gang.

Easyfix-basen kan festes i Isofixfestene i bilen eller med setebeltene. Easybasen kan kun festes med setebeltet.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Men anbefaler dere å kjøpe base til? Høres jo enkelt ut å bare klikke stolen på plass da:)

Hvilken base anbefaler dere?

Og hva er forskjell på base og feste?

Skrevet

og er disse stolene forover eller bakovervendte?

Gjest dagen*i*dag
Skrevet

Isofix er å regne som det tryggeste. Da festes basen ordentlig godt fast i en festeanordning du har i bilen din. Den andre basen festes jo bare med selen, men er også å regne som sikrere enn å ikke ha base.

Vi har ikke isofix, men valgte å kjøpe med den andre basen (selv om det doblet kostnaden), med tanke på økt sikkerhet, og ikke minst med tanke på hvor mye mindre jobb det blir å sette ungen i setet/sette setet på plass. Har man bare setet, uten base, må man jo først ta seteselene på ungen for så å feste setet i bilselen. Har man basen trenger man bare å lempe ungen oppi og feste barnet i seteselene. Da behøver man ikke å styre med bilselen i tilleggg. Nå som vi skal ut å kjøre med to unger ser jeg absolutt på den tidsbesparelsen som en nødvendighet.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Men skal jeg velge easybase eller isofix base?

Hvordan finner jeg ut om det kan monteres i den bilen vi har?

Er det også slik med maxi cosi at når barnet vokser kan man kjøpe nytt sete men fortsatt bruke basen, eller?

Skrevet

vet ikke svaret på siste spørsmålet ditt, men vil bare si at base er et godt valg. JA det er dyrt, men med tanke på hvor lettvint det er så er det verdt det!

Sjekk setene bake... er det isofix i din bil (tror bare nyere biler har det) så står det kanksje en merkelapp i setetrekket. Vi har cabriofix - en base som kan festes med isofix ELLER belte.

Skrevet

Velger du Easyfix-basen kan du bruke enten isofoxfestene eller bilselen. Du har dermed flere muligheter, hvis basen f eks skal flyttes mellom flere biler. Prisforskjellen er bare på 200 kr også, så ville valgt Easyfix-basen var jeg deg.

De aller fleste nyere biler(2002 el. nyere) har isofixfester. Det skal kunne gå an å kjenne i seteryggen om der er isofix.

Basen til den minste stolen kan bare brukes til den, og ikke andre stoler hvis jeg har forstått riktig.

les mer på på www.maxicosi.com

Skrevet

Cabriofix er ikke base, men typen stol. Basene heter Easy eller Easyfix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...