Gå til innhold

UL i dag :D (kanskje litt langt?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg og sambo på UL... For en fantastisk opplevelse!:D

Jeg var veldig spent mens vi satt på venterommet! Masse tanker gikk gjennom hodet mitt: hvor ligger morkaka,får vi vite kjønn...håper alt ser bra ut,at han ikke finner avvik osv osv...

Ette en liten prat,bar det opp på benken,og legen satte igang med UL'n ganske umiddelbart. Kommenterte bare tattoveringen jeg har i trusekanten før han begynte :P Jeg spurte peeent om han kunne se etter kjønn også...;)

Og med en gang kunne vi se en liten,sprelsk dott på skjermen! Jeg lo ganske mye med en gang,for i det han får et godt oversiktsbilde av overkroppen til knøttet,kunne man se at den bokset kjempemye inni der-og jeg kjente selvfølgelig det jeg så :P En helt merkelig situasjon!:)

Alle målingene så veldig bra ut! Ut ifra hva han kunne se,så er jeg biiiitte-litt lengre på vei enn det jeg selv mener jeg er,men havnet på samme termin som lege/JM mente jeg var på...

Så spør han om vi er sikre på at vi ville vite kjønn,og selvfølgelig ville vi (iallefall jeg :P) det. Se her,hva ser du her? spurte han... Var ikke så veldig vanskelig å se at knøttet der inne har mere "utstyr" enn hva den kommende mor har. Vi får en liten gutt! :) Eller,han var iallefall så og si helt sikker på at det er det vi får ;) Og jeg har vel egentlig hele tiden tenkt gutt og trodd at det var det som "banker på" inni der:)

Jeg skal tilbake på UL igjen i uke 30. Ene grunnen for å sjekke at morkaka har flyttet enda mere på seg (den lå foran åpningen i uke 8). Nå lå den akkurat kant i kant med åpningen... Og får en ekstra sjekk,siden jeg jobber på røntgen og to ganger har blitt eksponert for stråler. Men alt så bra ut nå,så det var bare for å være enda mere sikker på at utviklingen går greit!:) Da blir det også 3D-UL,noe som høres spennende ut! Hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg på det,men når jeg nå får tilbud om det,så takker jeg ikke Nei ;)

Så,Dere som enda ikke har vært på UL....GLED DERE! Det er en fantastisk morsom opplevelse! Man får jo faktisk "hilse på" den lille som vokser der inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med gutten:-)!!! Jeg glede-gruer meg til min UL. Det blir jo veldig spennende. Da vil jeg også vite om det er jente eller gutt. Jeg er bare 15 +1, så det er nok noen uker igjen før UL.

Skrevet

Gratulerer så mye! Men jeg bare lurer på noe litt på siden av "tema" her; Du skriver at du jobber med røntgen, har blitt eksponert 2 ganger og skal ta ekstra ultralyd. Jeg jobber også på radiologisk avd og lurer på hva det skal være godt for? Man vil ikke finne evt avvik på en ultralyd senere enn i uke 18 relatert til stråling... Og du har vel ikke tatt bilde av bekkenet selv eller? Ikke meningen å kritisere, ble bare litt nysgjerrig:)

Hvis du har bekymringer vedrørende dette, ville jeg heller tatt kontakt med Statens Strålevern-de kan berolige deg! Lykke til.

Skrevet

Alt så fint ut på UL'n i går,og-ut av nysgjerringhet-spurte jeg om de rtg-strålene jeg har blitt utsatt for kan ha noe å si for utviklingen videre av fosteret... Legen trodde ikke det skulle ha noe å si,spesielt siden ALT så bra ut nå! Men han ville fremdeles ha med tilbake på en ekstra kontroll i uke 30,og jeg nekter selvfølgelig ikke på at jeg gjerne vil se lille knøttet inni der en gang til! :)

Ikke tror jeg at det kommer til å oppstå noe "feil" med han underveis pga strålene,og ikke er jeg redd for det heller... Men,som nevnt,vil han ha meg tilbake på en ekstra sjekk,så sier ikke jeg Nei til det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...