Gå til innhold

dere som sparer på søvbestikk til barna deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

sparer dere til guttene også?

har lyst til og spare til småen, men vet ikke helt om han vil sette pris på det noen gang... på en annen side er det jo litt fjærnt og spare til en fremtidig jente og ikke til småen.

hvilket bestikk sparer dere på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mannen min sin familie så er det vanlig å spare på sølvbestikk og begge mine har. Gutten min har rådhus vifte og jenta mi har prinsesse.

Mannen min har arvesølv. Det er veldig greit å ha eit fint bestikk og eg ser ikkje på det som om det er spara til meg.

Noko av tilbehøret til bestikket som kompottskei og anrettningsgaffel fikk me til bryluppet, dvs me fikk Telesølv og me har ikkje noko av det så eg bytta det slik at me fikk til det bestikket han hadde.

Skrevet

Har gutt og sparer ikke noe spesielt annet enn at han får sølvskjeer og sånt av slektninger. Men hvorfor skal det være rart å spare sølv til en gutt da? Mannen min har masse sølv som foreldrene hans sparte på til ham :-)

Skrevet

hehe... det er vel fordommene mine ovenfor hva som forventes at menn og kvinner skal sette pris på... hehe

foreldrene mine har aldri spart noe til oss barna. så vi har ikke noe sånt her. men jeg hadde syns det vært veldig koselig om de hadde gjort det. så kanskje småen ville syntes det var koselig også.. hm.

Skrevet

Vel, her er det mannen som verdsetter den slags. Jeg vet jo ikke engang hva slags "serie" sølvgreiene folk driver og kjøper inn til småen heter for noe jeg. Men så lenge gubben selv tar sølvpussen er det nå greit ;-)

Skrevet

hehe... Xen min var også helt på sånt. han hadde fult service i alt, til og med fult juleservice og 2 forskjellige sølvsett... hehe.. men det er jo fin arv og ha med seg :)

jeg har liksom litt lyst til å gi småen noe ordentlig som han kan ha med seg videre i livet og som kan være et minne som ikke bare blir borte. som alle andere bursdags og julegaver :-)

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig med sølvbestikk. Jeg og mannen min har fullt bestikk i juvel, også har jeg kakebestikk i ringebu. Til datteren vår har vi begynt å spare på tradisjon. Vi har to arvede skjeer som hun skal få, også har vi kjøpt noen teskjeer til henne. Min lillebror har teskjeer og kakespade i drage. Om vi får en gutt kommer vi til å kjøpe sølvbestikk til ham også. Tror det kommer litt an på hva man gjør ut av det. At man viser at det er en fin ting å få. At man dekker bordet med sølv når det er noe spesiellt osv.

Skrevet

ja det er sant. nå har jeg ikke noe sølvbestikk selv da... så jeg får ikke pyntet bordet med det og slikt. men jeg tenkte og finne noe og spare på selv også. men da må det bli noe billigere en sølvbestikk for ellers har jeg ingen og ønske meg det av.. hehe

Skrevet

Nå sparer ikke vi selv til lillegutt, men han får av besteforeldre.

Gutter da like gjerne som jenter få sølv :o)

Skrevet

Vi har jente og sparer til henne, hadde vi hatt gutt ville vi gjort det samme! Tenk så glad hans fremtidige kone vil bli! :-)

Skrevet

hehe... utrolig bra solstråle!

Skrevet

Jeg har ei jente og 4 gutter. Alle 5 samler på sølvbestikk og Hardangerbestikk.

Meg og snuppa har Arvesølv.

Gutta har:

Diana

Elisabeth

Opphøyet rose

Edel

Skrevet

:-))) Egen erfaring! :-) Vi sparer forøvrig på "Drage" til snuppa, men det er jo mange fine!

Skrevet

Da jeg møtte mannen min hadde han masse sølvbestikk,som moren hans hadde spart for ham,og det gleder vi oss begge over idag:)))

Nå sparer vi for barna våre,og de har allerede nå masse bestikk hverenda de bare er 6,4og 2 år gamle. De får teskjeer som vi samler, og bytter inn til gaffler og kniver og dessertskjeer.

Gutten på 6 år samler på Dragesølv

Gutten på 4 år samler på Bankett

Jenta på to år samler på Lilje

Guttenes sølvtøy er litt maskulint preget,mens jenta sitt er feminint.

Til jul får de feks hver sin teskje i tillegg til den gaven de ønsker seg av oss og besteforeldrene.

På den måten merker jo ikke ungene at de får noe så "kjedelig" som sølvtøy;)

Skrevet

kan man gjøre det? bytte inn tesjeer til større ting etter vært?

det er jo dødslurt i tilfellet

ja det var sånn jeg tenkte også. at han fikk 1 sølvting og en leke av meg til bursdag og jul. for vi har ikke så stor plass så det er litt fult her av leker fra før... hehe.. fatter ikke hvordan dere som får leker fra begge familiene og fra oldeforeldre får plass til alt!

Skrevet

:::)

Ja klart du kan det:) Til jul nå fikk alle tre her to teskjeer hver, og de byttet vi inn i en gaffel til hver. Så lenge du ikke bruker skjeene og får riper i de, får du bytte de. (selv om det går lang tid før du feks har nok skjeer til å få en gaffel....de bruker noe for å se om skjeene har riper.)

Skrevet

Det går an å bytte ja. Mormor kjøpte likt til alle barnebarna (likt mønster/lik sum/enkelt), og jeg har skiftet til drage. Har bare t-skjeer da. De tok et lite gebyr for de skjeene som de måtte pusse, men det var ikke mye..

Poden fikk i dåpsgave av fadder, og jeg tenkte : Hvem annen fadder kan vi finne, som kjøper til barn nummer 2?? Ja, jeg kunne ønske at de fikk noelunde det samme, når det gjelder sånne verdier. Men det "problemet" ser det ut til at vi slipper.. Har kun ett barn... Fadder til poden sier , "det er kanskje GØRR!" men det er verdier, og han kan bytte det inn om han trenger penger..Engang!!

Skrevet

ja jeg tror jeg skal begyne og kjøpe det til småen og til tantebarna. for det er bare tull og kjøpe leker til de. tantebarna mine har 8 "biologiske" tanter og onkler... med venner og besteforeldre så blir det jo enorme mengder gaver.

skal finne noe enkelt, klassisk til de :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...