Gå til innhold

Noen fra Vestfold her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å flytte på oss til sommeren, og håper på å komme oss nedover til Vestfold. Mest sannsynlig rundt Tønsberg.

Er det noen som er kjent i området, eller områdene rundt, og har noen anbefalinger på bra boligområder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke fra Vestfold, er tilflyttet.

Bor nå i Tønsberg sentrum, og bodde en stund på Stokke (10 min med tog fra Tønsberg).

Stokke er veldig fint synes jeg, kunne gjerne fortsatt å bo der om det hadde vært mulig.

Ellers så har jeg ikke peiling på boligområder =)

Skrevet

Okey:) Nei har jo vært en del nedover i Vestfold, men ikke kjent på bra boområder. Sånn i forhold til barnehager, har du noen gode alternativer?

Ellers noen andre?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er fra Vestfold, og bor p.t MEGET dårlig til.. har veldig lyst å flytte til Stokke, og det skjer nok med tiden... ellers er vel nøtterøy en flott kommune, men prisene er vel deretter... Er ikke kjent med selve kjernen rundt tbg, da jeg har bodd i ramnes, stokke, melsomvik, hogsnes og rundt der.. Etter at jeg ble gammel nok til å bo for meg selv, har jeg bodd i sandefjord...og nå nooord i vestfold. IKKE bo der! ;o)

Skrevet

jeg bor i tønsberg,eller egentli på nøtterøy grensa,men jeg ville flyttet til nøtterøy hvis jeg var dere... så pent her,gode skoler og mange bra barnehager,og de fleste stedene er det kort vei til ting :P hihi dårlig på å forklare :P mn anbefaler nøtterøy

Skrevet

Jeg bor i Tønsberg sentrum.

Er innflytter, bodde i Bergen før her,men er egentlig fra Horten.

Horten er en hyggelig by, men en liten by. Holmestrand liker jeg ikke dessverre. Nøtterøy er også hyggelig ja.

Liker du landlig eller mer byaktig? Det har jo litt å si for hvor du bør bo.

Forrige barnehagen vår var på Eik, den var jeg veldig fornøyd med. Om du flytter til Eik (i Tønsberg) send en pm, så kan jeg gi deg navnet på den.

Skrevet

Takk for svar :)

Liker nok mer byaktig ja. Så altfor landlig er ikke aktuelt sånn sett.

Er høyskolen i Vestfold langt fra Tønsberg?

Skrevet

Ja, høgskolen i vestfold ligger i horten kommune, men utenfor horten by da. Ikke så veldig langt. Kjører du bil eller tar du buss? 20 min med buss, 10-15 min med bil.

Går veldig fint å ta buss frem og tilbake dit:)

Uansett hvor du bor så er ikke vestfold så veldig stort fylke da, så avstandene blir vel aldri veldig lange om du er en bilkjører;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

nå må du ikke juge da, tjukka! ;o) Det er laaaaaaaangt om man bor så øde som meg ;)

Skrevet

haha, i forhold til en del andre fylker i landet er det faktisk ikke sååå langt da.

Hvor lang tid bruker man på å kjøre gjennom fylket på lang da? 1,5 time? det er da ikke mye.

Bare å bosette seg sentralt da vet du;)

Og hva gjør du her? skulle ikke du slappe av med armer og kroker du som hadde de?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

fra ende til annen? må da ta 2 timer vel? minst?

Jada, jada..vi kommer!

Jeg er her fordi cæsar var ferdig :o) Men nå har jeg fått begge deler, armkrok (eller hvertfall en arm) og pc :o)

Skrevet

Vestfold er jo Norges minste fylke;)! Jeg vil på det sterkeste anbefale steder langs sjøen i Tønsberg, f.eks.Husvik og Bogen, ellers Tønsberg sentrum, Stenmalen, Solvang, på oppsiden av sykehuset eller Trælleborg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...