Gå til innhold

Nå har det rabla totalt for helsesøster!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente på 6 mnd, som er glad i mat. Nå må vi slanke henne i følge den burugla! Videre mente hun at veslefrøken kanskje ville ta av noe når hun begynner å krabbe! Makan til skvip. Følger ikke ungene kurva til punkt og prikke får dissa damene helt dilerium. Sint i dag ja!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ikke sant? Slanke babyer - det er lurt.

Skrevet

hehe... akkurat sånn sa de til meg også. også måtte vi komme oftere fordi han var "feit" også begyte han i barnehagen, lærte seg og krabbe og ble syk og da måtte vi jaggu komme oftere fordi han var blitt tynn... hehe

Skrevet

Du får sende henne på Grethe Roedekurs :-)

Himmel og hav- snakke om slanking på en baby???

Skrevet

Jupp hørt den selv av en barnelege, men helsesøster sa at vi ikke måtte slanke!! Men passe på at han ikke drakk MER melk enn han allerede gjorde...

Så hun sa det vel kanskje indirekte... !

Hvor stor er frøkna du da HI?

Skrevet

He he, søstra mi fikk høre det samme om minsten hennes, men gjett hvem som slank som bare det etter at han kom i gang med krabbing og den slags. Nei, ikke hør på helsesøster du!

Skrevet

jeg opplevde det samme da min datter var 6 mnd...helsesøster sa at i stedet for brød og grøt skulle jenta få gulrot..herregud! min mann ringte kommunen og hu fikk en advarsel..de mente at man skal ikke slanke en baby.

Skrevet

Den store dagen for uthenging av helsesøstre her skjønner jeg. Min veide ti kg på 6 mnd kontroll og har aldri hørt ett ord om slanking. Likevel. Har sett noen tilfeller av mødre som stapper mme i unga sine så de spyr, da helst for at ungene skal sove om natta. Forstår godt at de antyder forsiktighet i slike tilfeller jeg. For de finnes. Kanskje enkelte "hører" for mye mellom linjene i tillegg.

Skrevet

Vesla er 67 cm og veier 9170. Ja, hun er god og rund, men jeg synes babyer skal se ut som om de får mat jeg da! Vi stapper ikke i henne mat i det hele tatt, er hun mett så er hun mett. Hun får frokost, lunch, middag og kvelds, og litt frukt i sånn babyfeeder.

Det var såvisst ingen antydning om forsiktighet, bare buste ut med at vi måtte gi henne mindre mat. Og for all del ikke banan, for det var fetende. Tror neppe det er den ene bananen hun får i mnd som er årsaken til lubne lår.

Datteren til venninna mi måtte fetes opp på matolje, så denne dama er ikke helt ved sine fulle fem!

Skrevet

Altså. Er jo helt umulig å si om hun veier for mye eller ikke. Er bare litt lei "dumme helsesøster tråder" Virker noen ganger som at den jevne dibber her inne skal man høre på, men helsepersonale og leger kan man bare blåse i. Hun høres jo fin ut, men det avhenger jo litt av om tre av kiloene har kommet de siste to ukene eller ikke. Det er det jeg mener.

Skrevet

Hvis du er lei helsesøstertrådene er du vel kanskje litt mye her inne eller? Dessuten trenger du ikke svare da, hvis du er så lei. Har ikke vært inne på 6 mnd, så har ikke fått med meg "alle de andre trådene". Er heller ikke ute etter råd fra andre dibber, bare få ut litt steam. Vesla følger sin egen kurve og den har gått jevnt oppover siden fødsel, da hun var over 4 kg. Men du skjønner at hun følger ikke den kurven som helsesøster mener hun burde følge. Alle babyer er ikke A4. Greia er at denne dama er kjent for å være litt spes. Mange som har byttet henne vekk, og hun kommer stadig med nye absurde meninger om ditt og datt.

Skrevet

Sønnen vår var som jenta di som baby, god og rund, og jeg var såå fornøyd, pga liten og prematur ved fødsel, helsesøster også helt i hundre. I dag er han litt under gjennomsnittet når det gjelder høyde mot vekt. Han er 4 år nå. Synes du skal bytte til en annen h.s, selv om du ikke bryr deg så mye, viktig at helsestasjonen får vite slikt, noen blir jo helt knust i møte med slike kategoriske h.s.

Skrevet

Å nei. Jeg skulle bare svart hvis jeg var enig. Misforsto jeg. Beklager.

Skrevet

Hæ, er ikke dette kranglesider da?

Dere er jo koseligere mot hverandre her enn på skravle, se og pell dere dit da i stedet for å forsøte denne plasse med kos og klem!

Skrevet

Må man krangle hvis man er enig her inne da? Da har kranglesida forandra seg på de siste 6 mnd. Ikke noe kos og klem for min del, jeg er bare irritert på helsesøster og tenkte at det var her det passa best å frese ut irritasjonen.

Skrevet

Hmm... hvorfor er du så sint på helsesøsteren din? Hun vet vel hva hun gjør.. hvis hun sier at babyen din trenger å "slanke" seg litt, så mener hun vel at hun/han må ikke spise for mye.. er det noe å hisse seg opp for da??

Hvis babyen din er feit, så må jo det gjøre noe med.. forskjell på å ha en baby som er god og rund enn å ha baby som er feit!!! Hun virket ganske stor ut.. unnskyld meg...

Skrevet

prekæs var vel ikke akuratt enig da ... sånn i utgangspunktet ;-)

Skrevet

Neeeeei,sier du det. Var ikke akkurat henne jeg sikta til heller.Men tro det eller ei, så er det faktisk sånn at noen også er enige her inne. Selv om det er kranglesiden.

Ellers er det jo veldig fint at folk er forskjellige og at ikke alle skjønner alt. Tenk så kjedelig denne siden hadde vært da. Så i likhet med alle andre er det jo morro å terge litt her inne. *ler høyt og godt over prekære kaklehøner*

Skrevet

Hmm,min veide også over 9kg på 6mnd kontroll,men jeg fikk "ros" fordi mini spiste godt. Fikk også beskjed om at mini fulgte kurven perfekt..

Kanskje hs din har lest for mye "glossy" blader i det siste?;)

Skrevet

Det er da ikke så uvanlig at babyer fetes opp på matolje.

Skrevet

lillefot: min gutt er akkurat like stor;) er 6,5 mnd gammel;) har aldri hørt om slanking, men får jo kommentarer om at han er stor da:p har aldri bekymret meg stort over at han er stor, det har alle barna i min familie, og samboers familie vært:) og vi er ikke tykke nå:D

Skrevet

Har fått mange kommentarer på at hun er stor, men å slanke henne har aldri falt meg inn. Har vært borti mange store babyer, men de fleste har gått seg til når de har begynt å krabbe eller gå. Så det tror jeg kommer til å skje med henne også. Var bare så innmari sint da jeg kom fra helsesøster at jeg måtte få det ut på et vis. Har vært hos jm min også, og hun fikk omtrent hetta da jeg fortalte hva hs hadde sagt. Hun skulle ta det opp med henne, for det synes hun var uhørt.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd, 9 kg og 65 cm.... aldri hørt noe stygt fra helsesøster om det.....

Eller hun sa at vi trengt ikke å trykke i henne det siste da:p

Skrevet

Og du må for all del huske at bevegelse gir forstoppelse. Det er det nemlig ei som fikk beskjed om av helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...