Gå til innhold

Hva skjer egentlig hvis man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

søker på ny jobb når man er sykemeldt fra en annen?

Er i den situasjonen at jeg ikke kan beholde jobben uansett, så jeg skal egentlig være sykemeldt så lenge at jeg kan begynne på attføring eller noe. Men nå har jeg sett en ledig deltidsjobb som jeg kan tenke meg å prøve... Hva vil skje om jeg søker og får den? Det er vel mer ønskelig at jeg greier å få ny jobb uten at jeg trenger attføring... men vil det se negativt ut for meg?

Kan man forresten si opp jobben selv og beholde sykepenger til man får en annen jobb?

Syns det er så bortkastet å være sykemeldt, når det er så mange jobber jeg fint kan klare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du sier opp jobben får du verken sykepenger eller ledighetspenger. Det beste er vel å være sykemeldt når du søker ny jobb. Du trenger ikke skrive det i søknaden eller fortelle om det på intervju.

Skrevet

Men hva gjør jeg med den andre jobben da? Kan jeg ha to jobber så lenge da? Det er snakk om fram til oktober før de har rett til å si meg opp..

Skrevet

Det kommer jo an på om du kan være sykemeldt fra den ene jobben mens du har den andre. Det kan du vel, med mindre det er nesten like jobber, noe jeg nesten ikke regner med. Vet forresten de på den andre jobben at du ikke kommer tilbake?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...