Gå til innhold

+A2 på urinprøven - er det proteiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa at jeg hadde utslag på proteiner på urinen, men skrev a på helsekortet.... Er urolig for svangerskapsforgiftning, har også andre symptomer som forhøyet blodtrykk( stabilt m medisiner nå) endel ødem i kroppen. Er i uke 32. Får tett oppfølging.

Legen sendte meg til lab og tok masse blodprøver. Kan det være pga andre forhold enn svangerskapsforgiftning at jeg for slikt utslag? er kjempe forkjølet nå med ørebetennelse og øyekatarr i tillegg. Urinprøven jeg tok i forrgie uke var fin..

Noen som vet? Er A det samme som proteinr? Kan proteiner komme av annet enn svangerskapsforgiftning? Takker og bukker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn med feber kan i 75% av tilfellene få utslag på protein i urinen uten at det har klinisk betydning. Og du er jo syk.... Hva A+ betyr vet jeg ikke. Hvorfor ikke stille disse spm til legen/jordmoren din istede for å sitte og lure?

Skrevet

Legene på fødepol har alltid så dårlig tid, skal snakke nærmere med legen på fredag, i tillegg så ringer de nok i morgen med svar på blodprøvene, men ville bare høre om noen kan ha hatt proteiner i urinen av ulike årsaker....

A er proteiner, etter en google runde. Nå lurer jeg bare på om det går opp til +3 eller om det også graderes lengre oppover...

Skrevet

Hos meg står det en P hvis det er proteiner...ikke A. Likedan en L hvis det er leukocytter...

Skrevet

Proteinet de påviser på urinstix er hovedsaklig albumin, så det kan nok forklare A'en. Positiv test på albumin kan skyldes flere tilstander, ikke bare svangerskapsforgiftning. Feks ved urinveisinfeksjon.

Skrevet

Støtter bubble's 'A=albumin' (som er et protein)

Skrevet

ja, nettopp Albumin er det de henviser til. Krysser fingrene for at det er fordi jeg er syk at jeg har fått dette nå... Har hatt fine urinprøver frem til nå. Får bare vente på hva legen sier, er det sv skaps forgiftning, så håper jeg på å gå et par uker til, iallefall til uke 35.

Takk for svar damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...