Gå til innhold

Dere som "studerer" 100% og der pappaen har all permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi det sånn. Jeg er oppmeldt som student og pappaen har all permisjonen, gradert, sånn at han er hjemme en dag i uka i 3 år. Når vi begynte å regne på det, fikk vi ikke det til å stemme helt. For på NAV står det 44 uker totalt. 3+6 forbeholdt mor og 6 forbeholdt far, og resten kan deles (29 uker). Sambo har avtale med NAV/jobben om 29 uker, altså en dag i uka i 3 år. Men hvor ble det av de 6 ukene som er forbeholdt far (fedrekvoten)?? Han har vel krav på de? Noen som vet?

Han skulle selv ta kontakt med NAV, men jeg er så nysgjerrig.. Vil jo ikke ha falske forhåpninger heller, da..

http://www.nav.no/page?id=328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, her var far hjemme 100% med førstemann mens jeg studerte. De 6 ukene m pappaperm faller bort, pga at mor ikke har vært i jobb...vet det er veldig urettferdig og særlig for endel innvandrere der mor er hjemmeværende, far har ingen rett til de 6 ukene fordi mor ikke har vært i jobb. Far har altså ingen opptjeningsrett på eget grunnlag, dette rammer ca 6000 par årlig, og jeg vet at det diskuteres å gjøre om på dette. Far får perm kun om mor har jobbet=likestilling?

Skrevet

Svarte... Jeg som hadde gleda meg til familieferie! Ja, vi syns begge det var litt rart at vi ikke hadde tenkt på det tidligere, og sambo lurte på om han kanskje hadde slått det fra seg, men husket ikke eventuell grunn. Det er skikkelig kjipt.....

Skrevet

De seks ukene er borte vekk hvis du ikke har jobbet minst 50% før fødsel ... kjipt men sant. Dvs at han får 41 uker maks dersom han velger 80% dekningsgrad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...