Gå til innhold

når begynner dere å jobbe igjen?


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

jeg begynner å jobbe 20 april. det er jo ikke lenge til.. hufff..... min er født 7 mai så er jo nesten et år da. og han skal være hjemme en mnd med pappaen før han skal til dagmamma( som forøvrig er den beste man kan få...mormor..;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal begynne å jobbe 2. mars. Da er gutten min ca 10 mnd. Da skal pappan ha pappaperm i 12 uker + ferie fram til august når junior skal begynne i barnehage. Gruer meg til å begynne å jobbe igjen, 2. mars er ikke lenge til.... Koser meg sånn hjemme med junior så jeg skulle gjerne vært hjemme lenger, men han har nok godt av alenetid med pappan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på skolen igjen nå i slutten av januar. Så Nå er det endelig pappa sin tur til å være hjemme. Det skulle bare mangle han han også skulle få lov til det, han har stått sånn på dette halvåret. Jobbet himla masse og tatt barna masse så jeg har fått lest. Gode mannene min:) Han gleder seg så. :):) Og jeg grugleder meg til å komme igjen med hverdagen, men så er det jo litt unikt som student, ikke like låst som i jobb, om jeg ønsker være litt mer hjemme enn jeg burde så gjør jeg det:)

Hun er født 17. mai. Over sommeren har jo jeg skolefri, og i august så begynner hun i barnehage. I samme som storesøster. :) Knall!

Nei, vi må suge til oss de siste dagene hjemme:):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jobbe på mandag jeg. Mini er rett over 7 mnd. Litt trist egentlig, men nå er det pappaen sin tur. Han har jo like lyst til å være hjemme som meg.

Har en time ammepermisjon om dagen, så da bruker jeg en halvtime på pumping (som lillegutt får neste dag) og drar hjem en halvtime før. Er på jobb fra 07:00 til 14:30, så er jeg hjemme igjen 15:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

I utgangspunktet i begynnelsen av mai.... MEN jeg driver og søker ny jobb så dersom det passer bedre at jeg begynner tidligere så tar bare mannen min slutten.

Dersom jeg ikke får ny jobb blir det nok til at jeg tar litt ulønnet permisjon også. I alle fall til august så får vi se om vesla evt får barnehageplass da.

Problemet vårt i forhold til barnehage er at pappan pendler 1,3 time hver vei og jeg jobber turnus med uryddig turnus som funker dårlig i forhold til barnehage. VANSKELIG!!!!!

SÅ vi håper inderlig at jeg skal få en annen jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min permisjon gikk ut nå den 5 januar, men jeg har sagt opp jobben min for å gå hjemme en stund til. Vi var så heldige å arve en del penger nå så jeg kan gå hjemme 1 år til om jeg vill. Men jeg kommer npk til å søke nye jobber nå fremover og har fått jr i bhg til august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min permisjon var ferdig da junior bare var 3 mnd:/ har kun dette året igjen av studiene, og når jeg i tillegg også kunne studere uten å få lån dette året så ble dette løsningen for oss.. Men med nestemann vil jeg gå hjemme da jeg forhåpentligvis har opparbeidet meg permisjonspenger i en ny jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal vel egentlig begynne 11 april, men kan ikke si at det lyster så mye :-/ Vil ha mest mulig tid med den lille, tiden går jo så fort, plutselig så begynner de på skolen. Alt er ikke ok på arbplassen eller, sjefen trodde jeg hadde sluttet når jeg gikk sykmeldt før permisjonen. Trodde jeg hadde sluttet, hørt sånn. Det var bare rot en stund her, så det frister ikke. Har så liten en arbplass, så det går ikke å unngå han eller. Ser etter noe annet, men det er ikke greit. Synes jeg er kresen selv, men man vil jo trives og ha det godt også. Det er så lange åpningstider på alle plassene for tiden, det er ingenting som tilsier at man kan ha familie og tilbringe tid med den. Er man sistemann som begyner noen plass så må man jo bare ta det man får, og det blir jo de sene vaktene. På senter så har de jo åpent alt fra 20.00 til 22.00. da har jo barna lagt seg. Kanskje man begyner 16.00 da, så får man ikke truffet barna. Er de i barnehagen, så tar man jo dem ikke fri for at man ikke skal begyne før 16.00, da betaler man jo for ingenting. Dette er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å jobbe 3. februar. Gruer meg litt for jeg må være på jobben senest 7.30. Barnehagen åpner 6.45. og jeg skal rekke å levere eldstemann der, lillemor hos dagmamma på andre siden av byen, finne meg parkeringsplass, skifte og være på avdelingen til 7.30!! Kommer til å bli kjempestress!!!!! Mannen min begynner på jobb 5,30 så det er ikke mye hjelp i han. Men, men vi klarer oss nok.:) Har godt av å ikke henge i beina på meg hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå ble jeg helt sjokkert..og provosert.. Skjønner ikke hva det er å stressse etter, barna er jo små bare en gang, jobbe skal en gjøre hele livet.. Er det ingen som skal kose seg hjemme utover permisjonen?? Spør du meg er den altfor kort som den er, og da mener jeg mors..

Stakkars unger som blir plassert hos andre så tidlig, det må gjøre noe med tilnyttningen til foreldrene.. men er jo ingen som har tid til å være mamma og pappa lenger, alt er bare mas og stress.. Bedre å senke kravene da og heller få oppleve barndommen til barna sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 mars skal jeg jobbe i 6 uker, mens far er hjemme. Så skal jeg ha 3,5 uke permisjon igjen etter det. Så blir det deltidsjobb 2 dager i uken med barnevakt (svigermor) hjemme her i en måned. Så skal jeg ha ferie og ulønnet perm til august. Tenkte søke om 80% stilling når jeg begynner fast igjen. Skulle gjerne jobbet deltid så jeg fikk mer tid med lillemann i starten, men økonomien sier at jeg ikke bør redusere stillingen til mindre enn 80%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er student jeg! For jeg begynner ikke på skolen igjen før i midten/slutten av august. Veslemor begynner derfor ikke i bhg. før hun er 15 mnd, og da i samme bhg. som storebroren sin (som hun forguder.)

Skulle veldig gjerne vært hjemme enda et år, men det går ikke om jeg skal bli ferdig med studiene! Bør skaffe meg en jobb like etter studiene slik at vi får kjøpt oss bolig.

Må ta opp igjen første året p.g.a alle svangerskapsplagene som gjorde at studiene gikk skeis, men jeg søker om fritak fra alt jeg har fullført, så blir nok et lett 1.år!

Med eldstemann var jeg hjemme til han var 21 mnd, helt ideelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym:

 

Ja jeg må være verdens dårligste mamma som lar far ta permisjonen!! og at jeg i det hele tatt velger å være bort fra barnet noen timer til dagen så jeg får fullført utdannelsen.. huff og huff.. tenk noe så uansvarlig.. er som du sier at jeg går glipp av HELE barndommen til barnet mitt! og jeg kan allerde se tegn til dårlig tilknytning til barnet.. tenk så skremmende det må være for barnet å være sammen med pappaen sin UTEN mamma noen timer........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til anonym:

 

Må si jeg blir provosert av å lese innlegget ditt. Dømme folk på den måten. Hva med de som ikke har råd til å være lenger hjemme enn de 10 mnd man får med 100 % lønn? Det er mange som ønsker å være lenge hjemme med barna sine, men som ikke har råd til ett år med 80% lønn eller ulønnet permisjon.

 

Og hva med alle pappaene som også ønsker å være hjemme med barnet. Jeg skal selv begynne å jobbe i mars når lillegutt er 10 mnd, da skal pappaen ha 12 uker pappaperm. Selvom jeg hadde hatt veldig lyst til å være hjemme lenger syns jeg det er postivt at han ønsker å være hjemme med barnet. Jeg tror dette er bra for barnet og også bli nært knyttet til far.

 

Nei, folk må få velge selv hva de føler er riktig for sitt eget barn og seg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym:

 

Må si jeg blir provosert av å lese innlegget ditt. Dømme folk på den måten. Hva med de som ikke har råd til å være lenger hjemme enn de 10 mnd man får med 100 % lønn? Det er mange som ønsker å være lenge hjemme med barna sine, men som ikke har råd til ett år med 80% lønn eller ulønnet permisjon.

 

Og hva med alle pappaene som også ønsker å være hjemme med barnet. Jeg skal selv begynne å jobbe i mars når lillegutt er 10 mnd, da skal pappaen ha 12 uker pappaperm. Selvom jeg hadde hatt veldig lyst til å være hjemme lenger syns jeg det er postivt at han ønsker å være hjemme med barnet. Jeg tror dette er bra for barnet og også bli nært knyttet til far.

 

Nei, folk må få velge selv hva de føler er riktig for sitt eget barn og seg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når eg lagde denne tråden var det ikke for at man skulle kritisere.. jeg bare lurte på hvor lenge permisjonen varte for folk...;)

 

jeg skulle veldig gjerne vært hjemme lenger men det har vi ikke råd til. md eldste jenten begynte jeg å jobbe da hun var litt over 10 mnd.. så var pappaen hjemme en mnd tid så var hun også hos mormor. men da jobbet jeg bare 50% noen mnd... hadde fri hele juni og juli. deilig... nå skal vi jo ha ferie og... så mini blir jo 15 mnd før han starter i barnehagen der søster og jeg går..;) så tror nok det blir veldig greit..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...