Gå til innhold

Svalbard :o))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der ?

Jeg har akkuratt fått greie på at jeg skal dit i mars :o) 4 dager på kurs !!!!

Yippi !

Hvordan er tempraturen i mars ? så det avr -28 grader der nå.....brrrrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der i mars, kun fra slutten av mai, så temperatur da kan jeg ikke svare på. Det er i alle fall et fantastisk sted og du burde glede deg! Annerledes enn alle andre plasser jeg har besøkt. Vet ikke egentlig hva mer jeg kan si enn at jeg er super-misunnelig! God tur!

Skrevet

Du kødder! Jeg har så inderlig inderlig inderlig lyst til å reise dit.

Nå ble jeg ikke misunnelig heller kan'u si. Har lest boken til Anne B Ragnede Zona Frigida som befinner seg på Svalbard.. Les den boken og du vil glede deg enda mer. Ps. HELDIGGRISEN;-)

Skrevet

Nå fikk Ragde noen flere bokstaver i etternavnet, men det beskriver hvilken helt hun er LER

Skrevet

Mars er den kaldeste måneden, og den ligger "innklemt" mellom vintertursime og sommerturismen på Svalbard..Derfor forholdsvis rimelig å feriere der da...

Var der selv i mars i fjor og er IKKE misunnelig...Så kaldt at samme hvor mye klær man har på seg, man tror man kommer til å svette ihjel, så kommer man ut og han har på akkurat passe eller litt for lite......

Dyrt å shoppe, har nesten BARE tur og friluftsklær men alkohol og tobakk er rimelig...

Et utrolig uteliv, uansett når i uka man drar ut, men igjen, vansklig å pynte seg når man må beregne SÅÅÅÅ mye klær for turen til taxi'n...Og å stå ut og røyke må være et sant h...... VI hadde ca 40-50 effektive kuldegrader da vi var der, en dag med sol og vindstille, men ikke snakk om å sitte i noe solkrok iallefall..Frøs ræva av seg før man fikk satt seg ned :o)

Nå skal det legges til at jeg er "sydenmenneske", men også mannen min, som ELSKER snø, ski og alt med vinter ble VELDIG skuffet...Svaldbar var på oss VELDIG oppskrytt..

Men det er vel sånn at enten blir du bitt av basillen og vil tilbake igjen og igjen,- eller du angrer bittert at du brukte feriebudsjettet på en slik tur...

Ja, ja, men VI fikk se isbjørn da :o) Etter 4 timer frossen på scooter, og etterpå vanket 4 NYE timer i retur..Men vi HAR sett isbjørn :o)

God tur iallefall.. Ville bare få frem at det ER to sier av denne øya, og med litt annet en drøm om "vinterhimmel" i minne, og tanker om en litt mer realistisk opplevelse av Svalbard, så kanskje du ikke blir så skuffet som vi ble......

Skrevet

Ja :o) gleder meg veldig !!

og takk for tips med boka - denskal jeg kjøpe meg i morgen !

Klem

Skrevet

Rimelig ...og rimelig .... eh, syns ikke akkurat det men ;o)

Regner med at det er kaldt ja - det gjør vi ..... men er godt forberedt :o)

Vi bruker nå ikke feriebudsjette på turen - for jobben betaler - men gleder meg iallefal sinnsykt !

Takk for tips :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...