Ruttitutt :-) Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jenta på 4mnd har mye hår og jeg vil ikke at det skal falle av...Ser ut som det gjør det da jeg bruker Avene babygel. Så da må jeg prøve noe annet. Hva er best? a-creme? matolje? Babyolje? Kamme det?
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Kjøpte en flaske på apoteket som fjerner slikt. Men husker overhodet ikke hva det heter. Man gnir det inn i hodebunnen når barnet legger seg og kammer det ut dagen etter. Fikk bort alt sønnen vår hadde iallefall. Det er sikkert noen her som husker hva det heter.
Ulldott Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Husker ikke hva oljen heter (var det zalysyl olje?) men de vet hva det er på apoteket. Kjøp også en mild og god baby shampoo. Du må kanskje bruke oljen flere ganger for å bli kvitt.
melkekua™ Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Vi brukte olje og lusekam, funket som bare det )
AO3 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Tør dere virkelig å kamme det bort? Jeg er redd huden skal bli sår av det? Sønnen min har MASSE skurv. Vi var til legen i dag (ikke pga det), og han sa at det ofte var sopp involvert i skurv... Ikke at det var en ren soppinfeksjon, men at det gjerne var sopp også (sekundært, regner jeg med). Han prøvde å finne soppmiddel som kunne brukes på de små, men fant det ikke. Så sa han at det går over av seg selv (og jeg ser jo at det har blitt bedre), men at man kan smøre på litt hydrokortisonsalve hvis huden er rød og irritert, for å få ned betennelsen.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Brukte babyolje og en myk babybørste til å kamme det bort. Det kom aldri tilbake og hun mistet ikke noe hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå