Gå til innhold

Halsbrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene vært plaget av halsbrann. Jeg har aldri tidligere vært plaget med dette. Vet det er en av "bivirkningene" av graviditeten.

Er det noe man spiser som fremprovoserer dette? Noen man bør unngå? Jeg har funnet ut at melk hjelper nokså rask mot halsbrann. Og lovehearts. Men jeg har i tillegg lyst å vite om det er ting jeg burde unngå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns jeg får det lettere av krydret og bitter mat, feks mørk sjokolade (æsjda med all konfekten som blir servert overalt i juleselskaper, jeg som vanligvis elsker det). Og hvis jeg går sulten for lenge, da begynner det garantert å brenne i brystet...

Skrevet

Vist du e veldig plaga får du jo noe for det hos legen.

Vet at mange gravide bruker slike ting.

Skrevet

Gaviscon får man kjøpt uten resept på apoteket, smaker ikke så godt men hjelper veldig bra. Har en flaske og tar en slurk hvis det blir for ille. Husk at det ikke er alle midler mot halsbrann man kan ta når man er gravid, men gaviscon er sikker.

Skrevet

Heia, har selv halsbrann. Vet ikke hva som fremprovoserer dette. Men drikk melk! det hjelper! =D Å du kan også kjøpe "Link" tabeletter på apoteket. Det skal vist også hjelpe. Jeg har bare prøvd Melk. Å det funker bra =)

Skrevet

Jeg har en sånn kronisk betennelse på spiserøret, som fremkaller en del halsbrann også når jeg ikke er gravid. Brus er omtrent det verste man kan drikke, og veldig krydret mat er heller ikke bra. Spis mild mat, og drikk melk og vann i stedet for ting med syre og koffein (juice, brus, te og kaffe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...