Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Beyonce synger "if i were a boy".... heter det ikke "i was" da? Eller bør jeg bare grave meg ned som ikke kan noe så grunnleggende...? *syns det er litt flaut å spørre så ikke le altfor høyt*
Linchen Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Det heter "I was". Men når det er i tenkte tilfeller, så heter det "I were...". If I were you, I would...
Gjest -<<- Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 If lager were. Ikke be meg sitere regelen, men det er fordi det er hypotetisk på et vis. "If I were to go there...," men "I was there."
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jo, det heter "I was..", så dette er rett og slett muntlig slang. Vi som ikke har engelsk/ amerikansk som morsmål har ikke "lov" å bruke sånne former...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2009 Aaah, tusen takk :oD
Linchen Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Nei, dette er ikke slang, heller god språkbruk, vil jeg si.
Norwegian by injection Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 He he, engelsk er morsmålet mitt, men jeg har ikke noe forklaring på dette! 'if I was a boy' høres like rett ut som 'if I were a boy' for meg. Men 'if I were a boy' høres best ut! Sorry at ikke jeg kunne hjelpe deg litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå