Gå til innhold

Hvor mye tilrettelegger dere med veldig små barn huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 8mndr har begynt å gå rundt når hun holder seg til møblene, så jeg har fjernet duker og ting hun kan rive ned og skade seg på. Jeg har ikke lyst til å fjerne alt, mener hun etterhvert(med tid og stunder) må lære seg at hun ikke skal ta på alt. Ikke for min del, men for besteforeldre og andre vi er på besøk hos..

Ellers er stikkontakter og trapper sikret, kjemikalier satt høyt opp osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fjernet ikke så mye annet enn kjemikalier.har bare hatt løper på bordet vi da,men hun har aldri revet ned duker eller vært "klåfingert".Har ikke vært bort på cd hyller eller spillere:) utrolig nok,det eneste var at vi sperret av trappen,når hun fant ut av den var det det morsomste hun visste:)

Skrevet

Har ikke fjerna noe.. Kjemikalier står i ett skap med "lås".. Har ikke duker men dvd hylla har hun pella litt på.. Men ikke nå lenger.. Syns det er bedre at de skal bli vandt til at ting står framme...

Skrevet

Jeg har en gutt på 1 år og tenker som deg at barna har godt av å lære at noen ting skal de ikke ta på.. Det vil jo alltid finnes steder de skal være som ikke er barnesikret. Jeg har ingen duker, har satt ting som kan knuse høyt oppe, men har ikke barnesikret skaper etc. Jeg kommer nok til å barnesikre skuffer og skaper med spesielt farlige ting, men noen skap vil jeg også at han skal lære at han ikke skal gå i. (Skap med kjeler, boller, etc.)

Kjemikalier og vaskemidler står høyt oppe, trapper har vi ikke.

Lurte også på om dere som bor i nye hus/ leiligheter barnesikrer stikkontaktene? Leiligheten vi bor i er ny, og her har alle stikkontaktene sånne sperrer som går igjen når man tar ut kontakten. Jeg har likevel kjøpt inn ekstra sikring, men har ikke fått festet dem ennå. Er det egentlig nødvendig?

Skrevet

Har hatt løper/brikke med pynt (ikke det jeg er mest redd for da) og/eller blomster på bordet hele tiden. Det var ikke mulig å rive ned ved et uhell (sammenliknet med duker eller løpere som henger ned på enden av bordet). Litt blanding av ønske om mindre å tørke støv av kombinert med småbarn som elsker knapper så tok vi å satte plexiglass foran stereobenken vår (kun hull til cdskuffa og pluggene til xboxen, resten kunne fjernstyres) og siden den står (på hjul) foran cdstativene våre har hun latt alt det der være i fred. Ellers har jeg ikke gjort noe i huset utover det man "må" ha (som trappegrind, barnesikring på stikkontakter og skuffer og skap).

Skrevet

Vårt gull er foreløpig ikke så mobil - så vi har bare snakket om hva som må fjernes og hva som ikke trenger å fjernes etterhver. Vi kommer til å fjerne farlige ting og ting som kan ødelegges, resten lar vi stå.

Vi har et vennepar som fjernet ALT poden deres kunne få tak i. Resultatet er at han løper rundt og "river" alt ut av hyller og ned fra bord etc når han er på besøk hos andre. Et annet vennepar har gjort det motsatte, ikke fjernet noe bortsett fra farlige ting - og han er helt anderledes når han er på besøk hos andre, han har ikke behov for å tømme hyller etc..

Skrevet

Ikke så mye, har grind på trappe, ellers har han rydda i cd-skapet utall antall ganger, og i noen skuffer og skap, men han får ikke tak i kniver eller sakser og slikt. Og har kjemikalier utenfor hans rekkevidde. Men han har aldri vært inni andre skap enn gryteskapet på kjøkkenet. Men nå har han oppdaget hvor vi oppbevarer snopet, da, så han går dit, luringen:)

Skrevet

jeg flyttet cd samlingen litt høyere opp og dvd spilleren. resten ble som det var. for jeg vil at han skal lære at nei er nei og at ting ikke er lov, så slipper det og bli kaos når vi kommer til noen som har duk på bordet og ting i hyllene sine...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

satte grind på trappa, - så ikke bikkja skulle springe ned når jentungen sov (med åpen dør). JADA, selvfølgelig skulle vi kjøpt det til minsten uansett, men det var den forklaringa jeg ga svigermor, og da fikk ho dånedippen..

Uansett, jeg har ikke tilrettelagt noenting, de får lære seg at man ikke skal pelle på alt, og det har gått fantastisk bra! har masse sånn duppedingsgreier til tv'n (typ dvd-spiller, pc, cd-spiller osv osv) men det har de aldri brydd seg noe om...

Skrevet

Vi har ikke fjernet noe i forhold til barna vi. Har nytt hus der alle stikk - kontakter har barnesikring i utgangspunktet. Vi har ikke trapper. Vi har satt på dørlås på den ene døren på skapet der vi har kjemikalier:)

Duker og div har fått være framme hele tiden.

Skrevet

Vi bor høyt oppe i bygård, så verandadør er sikret med grind og vinduene har barnesikring.

Ellers er alle medisiner i medisinskap og kjemikalier ut av rekkevidde, det samme er verktøy, kniver og fyrstikker.

Ellers har vi ikke barnesikret utover dette.

Skrevet

Når det er sagt eier jeg knapt duker (brukes kun til jul, nyttår og 17. mai), og har ikke noe særlig dilldall (pynt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...